آخرین اخبار

وفاق دیپلماسی و میدان محور مقاومت را در موضع برتر قرار داده است + صوت


وفاق دیپلماسی و میدان محور مقاومت را در موضع برتر قرار داده است + صوت

سیدعباس عراقچی، وزیر امورخارجه کشورمان، هفته گذشته به بیروت سفر کرد و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد؛ سفری در بحبوحه تنش‌ها در منطقه و تبادل آتش بین جنوب لبنان و رژیم صهیونیستی. 

در این هفته نیز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به ژنو و حضور در نشست اتحادیه بین‌المجالس آسیایی(APA) درحالی به بیروت سفر کرد که در میانه حملات متعدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه و تهدیدات دشمنان بود. ایشان طی این سفر یک روزه از منطقه البسطه(بیروت غربی) که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شده بود، بازدید کرد و از نزدیک با اهالی این منطقه گفت‌وگو کرد. همچنین رایزنی نیز با مقامات لبنانی داشت. 

در این راستا محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با ایکنا به تحلیل سفر مقامات ارشد سیاسی جمهوری اسلامی ایران به بیروت با توجه به جنگ روانی دشمن علیه ایران و محور مقاومت پرداخت و گفت: دشمنان جمهوری اسلامی و محور مقاومت، چه آمریکایی‌ها و چه کشورهای اروپایی به ویژه رژیم صهیونیستی در کنار جنایاتی که در اثر جنگ‌افروزی خود مرتکب می‌شوند، پیوسته جنگ روانی به راه می‌اندازند.


بیشتر بخوانید: 


وی ادامه داد: دشمنان توسط رسانه‌های وابسته، به ویژه رسانه‌های فارسی زبان به منظور ایجاد شبهه ، تبلیغات سوء و جنگ روانی به راه می‌اندازند همانطور که در جریان انفجار پیجرها و سپس شهادت سیدحسن نصرالله شاهد تبلیغات سوء آنها علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم. 

اقدام شجاعانه مقامات کشور با سفر به لبنان

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: سفر آقای عراقچی در هنگامی انجام شد که بیروت زیر شدیدترین بمبارا‌ن‌های رژیم صهیونیستی بود و در ادامه سفر رئیس مجلس شورای اسلامی، حامل پیام حمایت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران از مردم لبنان، غزه و محور مقاومت بود. 

وی ادامه داد: سفر آقای قالیباف دو صحنه شجاعت را به تصویر کشاند؛ یکی خلبانی و کنترل هواپیما توسط ایشان در مسیر خطرناک پرواز به بیروت و دیگری ورود ایشان به بیروت به عنوان رئیس‌ مجلس و حضور در منطقه‌ای از ضاحیه که محل شهادت رهبران حز‌ب‌الله توسط رژیم صهیونیستی بود. 

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه سفر مقامات ارشد ایرانی و اعلام صریح مواضع جمهوری اسلامی ایران، تبلیغات سوء دشمنان را خنثی کرد، گفت: این حضور اعلام موضع صریح، موجب تقویت روحیه حزب‌الله، محور مقاومت و ملت لبنان شد به طوری که پس از حضور این عزیزان، شاهد حملات گسترده حزب‌الله با شکل و نظم بهتری بودیم. چنانکه حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به تیپ گولانی در جنوب شهر حیفا و خوابگاه افسران صهیونیستی در بامداد دوشنبه 14 اکتبر بدترین شب را برای ارتش اشغالگر قدس رقم زد. 

هماهنگی میدان و دیپلماسی

کارشناس مسائل سیاسی به سفر رئیس‌ مجلس از بیروت به ژنو به منظور شرکت در صدوچهل‌ونهمین مجمع بین‌المللی اتحادیه بین‌المجالس (IPU) اشاره و بیان کرد: آقای قالیباف مواضع جمهوری اسلامی را به خوبی در ژنو تبیین کرد و نشان داد دولت جمهوری اسلامی ایران با سایر قوا در یک وفاق و هماهنگی خوبی است و میدان و دیپلماسی بسیار هماهنگ عمل می‌کنند. 

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی درباره استقرار سامانه آمریکایی پدافند هوایی «تاد» در سرزمین‌های اشغالی، اظهار کرد: طی اخبار منتشر شده در سال 1397 شمسی، سامانه پدافندی تاد از سوی آمریکایی‌ها در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده شد اما اینکه واقعاً عملیاتی شده یا نه، موضوع دیگری است. بنابراین در اختیار قرار دادن سامانه تاد، موضوع جدیدی نیست و بیشتر وجه تبلیغاتی آن را بزرگ کرده‌اند. 

تدبیر محور مقاومت و ایران برای سامانه‌های دفاعی اسرائیل

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نیز پیش‌تر بر روی توانمندی دفاعی و سامانه پدافندی چند لایه خود چون سیستم گنبد آهنین، فلاخن داوود و سایر موارد تبلیغات گسترده‌ای انجام داده بود اما به نظر می‌رسد محور مقاومت و جمهوری اسلامی برای تمام این پدافندها، برنامه‌های اساسی دارد. 

جمالی نوبندگانی درباره انتشار اخباری مبتنی بر حمله گسترده رژیم صهیونیستی به ایران از سوی شبکه‌های اسرائیلی، گفت: ایران به عنوان کشوری که همواره تحت دشمنی رژیم صهیونیستی و آمریکا است باید اصل را بر ضربه زدن به جمهوری اسلامی، بگذارد چراکه آنها از هر شیوه‌ای برای ضربه به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده و می‌کنند چنانکه تاکنون نیز اینگونه بوده فقط شیوه‌های آنها، متفاوت بوده بنابراین باید حتماً آمادگی‌های خود را متناسب با پیش‌بینی‌ها، انجام دهیم و آمادگی صد در صدی داشته باشیم.

تلاش مذبوحانه اسرائیل در منطقه

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: رژیم صهیونیستی به ویژه نتانیاهو امروز بیشتر از آنکه به فکر کیان رژیم صهیونیستی باشد به فکر خود است و با توجه به اینکه واقعاً هیچ راهبردی ندارد و تاکتیک‌های نتانیاهو همواره در جنگ شکست خورده است به شکل مذبوحانه‌ای درحال دست و پا زدن و کشاندن آشوب به منطقه است تا از این طریق از یک سو پای آمریکایی‌ها را مستقیماً به جنگ با جمهوری اسلامی ایران باز کند. 

وی با تأکید بر اینکه ما باید برای هر شرایط آمادگی داشته باشیم، ادامه داد: دشمنان می‌دانند پاسخ‌های بعدی جمهوری اسلامی ایران، تصاعدی است. چنانکه وعده صادق ۲ قوی‌تر و کاری‌تر از وعده صادق 1 بود. قطعاً اگر دشمن حماقتی به خرج دهد حمله بعدی، هم گسترده‌تر بوده و اماکن بیشتری را هدف خواهد گرفت و هم از سلاح‌هایی استفاده می‌کنیم که تاکنون استفاده نشده است.

 جمالی نوبندگانی در پایان به قوت و اقتدار جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها در مسئله غزه و لبنان و محور مقاومت در هماهنگی کامل هستند اما توانایی جمهوری اسلامی، اندکی آنها را مردد کرده است. حتی ممکن است برای ارتقای روحیه ارتش رژیم صهیونیستی و جبران شکست‌ها در غزه به ویژه در جنوب لبنان، دست به اقدمات ایذایی بزنند لذا جمهوری اسلامی ایران باید در آمادگی صد در صدی باشد.  

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا