استان ها > زنجان

وقف راه ایفای نقش مثبت یک انسان در دنیا است



وقف راه ایفای نقش مثبت یک انسان در دنیا است

ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: وقف راه ایفای نقش مثبت یک انسان در دنیا و حتی پس از مرگ است و نشان می‌دهد که راه نیکوکاری و احسان حتی پس از پایان مدت عمر نیز به روی ما باز است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تفاوت وقف با احسان و نیکوکاری عادی در آن است که وقتی قصد داریم خوبی و احسان انجام دهیم فقط یک‌بار می‌توانیم پول یا مالی را به دیگران ببخشیم یا هدیه دهیم اما با وقف همان پول و مال تا دنیا و نظامات آن برقرار است. هر سال و هر ماه و هر روز این بخشش می‌تواند تکرار شود بدون آن که اصل بخشش اولیه از بین برود و کسی متعرض آن شود و راز ماندگاری وقف در همین نکته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: به همین خاطر است که انسان‌های بسیاری در ایران و هر نقطه جهان علاوه بر کمک و احسان عادی این روش را  انتخاب می‌کنند تا خوبیشان در زمان حیات و حتی پس از آن هم ادامه‌دار باشد و محدود به یکبار و چندبار نشود.

وی با اشاره به اینکه از محل وقف درآمدهایی به‌ دست می‌آید که باید در محل مورد نظر که واقف اعلام کرده صرف شود، افزود: مجموع درآمدهای موقوفات و نذورات امامزادگان که در سال ۱۳۹۸ هفتاد میلیارد ریال بود سال گذشته به هزار و صد و پانزده میلیارد ریال رسید که نشان از رشد ۱۶ برابری است که این میزان رشد حاصل تغییر رویکرد کلی سازمان و اداره کل از اجاره داری صرف به مدیریت مستقیم و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری تولیدی صنعتی کشاورزی و دانش بنیان بهینه و بهره ورانه است.

کرمی ادامه داد: هم اکنون پنجاه درصد درآمد موقوفات برای هزینه‌های اداره موقوفات، دفاع از حق و حقوق در مواقع لازم و اجرای طرح‌های سرمایه محور حفظ شده و ۵۰ درصد مابقی صرف اجرای نیت‌های مختلف واقفان مثل تعزیه‌داری و انواع کمک‌ها به خانواده‌های کم برخوردار از اهدای جمله بسته غذایی، دارو درمان، هزینه‌های تحصیلی، ازدواج و جهیزیه می‌شود.

کرمی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، گفت: امسال برنامه‌های متعددی با همین موضوع برنامه‌ریزی و اجرا خواهیم کرد که شامل ۲۰ برنامه خواهد بود. برگزاری همایش بزرگ با عنوان یاوران وقف روز دوشنبه در حسینیه اعظم زنجان همراه با حضور و تجلیل از اصحاب وقف، امنای امامزادگان و مساجد، واقفان از جمله این موارد است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا