پیام رسانهای محبوب دانشجویان/فضای مجازی در صدر گذران اوقات فراغت
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از از جهاد دانشگاهی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی (ایسپا) اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طرح نظرسنجی وضعیت اجتماعی فرهنگی دانشجویان دانشگاههای دولتی را با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اجرا کرده است.
در این گزارش که دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در اجرای آن مشارکت داشته است. اوقات فراغت دانشجویان، میزان استفاده دانشجویان از پیامرسانها و شبکههای اجتماعی، سبک موسیقی مورد علاقه، تماشای فیلم و سریال، منبع پیگیری اخبار و اعتماد اجتماعی، متغیرهای مورد استفاده در این بررسی است.
در این نظرسنجی با ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاههای دولتی در سراسر کشور مصاحبه حضوری انجام شده است که ۴۷ درصد آنها را دانشجویان مرد و ۵۳ درصد را دانشجویان زن تشکیل میدادند.
براساس جدول منتشر شده ۷۹.۵ درصد از دانشجویان هر روز به در پیام رسان های شبکه اجتماعی مجازی برای گذراندن اوقات فراغت را دارند.
براساس گزارش اعلام شده ۲۵.۲ درصد دانشجویان منبع پیگیری خبرهایی که دارند از سایت، خبرگزارها و شبکه های اجتماعی داخلی هستند.
۸۹.۵ درصد دانشجویان از پیامرسان تگرام و ۸۵.۷ درصد دانشجویان از اینستاگرام استفاده می کنند. تلگرام در صدر پیام رسانی قرار دارد که دانشجویان استفاده می کنند.
گشتن در پیام رسان های شبکه اجتماعی در صدر فعالیت دانشجویان در اوقات فراغت دارد.
۳۷.۲ درصد دانشجویان سبک مورد علاقه آنها در موسیقی پاپ ایرانی است.
مشخصات پاسخ گویان ۴۷ درصد مرد و ۵۳ درصد خانم بوده اند.