آخرین اخبار

پیام‌‌ نماز جمعه «امام المقاومه»؛ از دشمن‌شناسی تا تبیین منطق سیاست قرآنی


پیام‌‌ نماز جمعه «امام المقاومه»؛ از دشمن‌شناسی تا تبیین منطق سیاست قرآنی

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره پیام‌های داخلی و خارجی نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب، حضور مردم در این نماز جمعه را بسیار پرشور دانست و گفت: نماز جمعه پرشکوه و باصلابت روز گذشته تهران که به امامت امام‌المقاومه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد تجلی آیه قرآنی «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا» است.

وی افزود: این نشان می‌دهد که نصرت و پیروزی پس از شهادت سیدحسن نصرالله آغاز شده است. یعنی شهادت سیدحسن نصرالله آغازی بر نصرت الهی است و مقام معظم رهبری هم در بیانات حکیمانه، عالمانه و مشوقانه‌ای که در نماز جمعه داشتند کل جبهه مقاومت در سراسر منطقه را امیدوار کردند و به جرئت می‌توان گفت نماز جمعه را همراه با رهبری اقامه کردند.

جمعه نصر؛ تجلی ایستادگی و وحدت

این کارشناس مسائل سیاسی این نماز جمعه را جلوه‌ای از وحدت و ایستادگی خواند و گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب درس دشمن‌شناسی بود و بیان کردند رژیم صهیونیستی برای همه مسلمانان عالم مصداق شر مطلق بوده و دشمن مشترکی است که در آموزه‌های دینی باید آن را لحاظ کرد و شجره خبیثه‌ای است که جز فساد و خونریزی و جنایت هیچ ثمری برای منطقه و دنیای اسلام به همراه ندارد. ریشه این رژیم آنقدر ضعیف شده که با کمک خداوند و اتحاد مسلمانان می‌توان آن را از جا کند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه به شجره طیبه حزب‌الله اشاره کردند، گفت: این بدان معناست که حزب‌الله دوست امت اسلام است و خیر را برای منطقه و جهان اسلام می‌خواهد. در واقع ایشان در کنار دشمن‌شناسی، درس دوست‌شناسی نیز به ما دادند که آثار و ثمرات بسیاری از جمله آزادگی، ایستادگی و شهادت برای مؤمنان به همراه خواهد داشت و لذا امیدواریم بتوانیم از این شجره طیبه به بهترین شکل ممکن برخودار شویم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مباحث و محورهای مهم سخنان رهبر معظم انقلاب تبیین منطق سیاست قرآنی بود و فرمودند که تمام مسلمانان اگر می‌خواهند ولایت‌مدار باشند باید ولایت در سیاست قرآنی یعنی همبستگی، وحدت، همراهی و هم‌پیمانی داشته باشند و همچنین در مقابل دشمن ایستادگی را مدنظر قرار دهند. دشمن سیاست «تفرقه‌بینداز و حکومت‌کن» را دنبال می‌کند و باید در برابر این سیاست شیطانی وحدت داشت. اینها راهکارهایی است که مقام معظم رهبری در نماز جمعه به آن اشاره فرمودند و باید نصب‌العین همه ما در داخل ایران و جبهه مقاومت قرار گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: از سوی دیگر ایشان نوید آن را دادند که در مقابل دشمن تعلل نخواهیم داشت و اگر هم در اقدامات ما تأخیری وجود دارد به خاطر آن است که این اقدامات براساس حکمت و مصلحت انجام گیرد. این موضوع کاملاً در عملیات «وعده صادق 2» رعایت شد و به واسطه آن ضربه شدیدی را به دشمن وارد کردیم و کل جبهه مقاومت شاد شدند؛ «وَيَشۡفِ صُدُورَ قَوۡم مُّؤۡمِنِينَ» وقتی انتقام گرفته می‌شود قلب مؤمنین شاد می‌شود.

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: جبهه مقاومت در یک نقطه بدون بازگشت قرار دارد و مباحثی مانند صلح، سازش و مذاکره منتفی است و از سوی دیگر این جبهه در نقطه رهایی قرار گرفته و آماده تجمیع و اقدام علیه رژیم صهیونیستی است.

اقدام شجاعانه وزیر امور خارجه با سفر به بیروت

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به بیروت آن هم در شرایط جنگی و نامساعد لبنان، گفت: قطعاً اقدام وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به بیروت آن هم در شرایطی که فرودگاه رفیق حریری تحت بمباران رژیم صهیونیستی قرار داشت، اقدامی هوشمندانه، به موقع و شجاعانه محسوب می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: این سفر نشان‌دهنده پیوند میدان و دیپلماسی است و باید به دولت چهاردهم به خاطر این سفر و شجاعت وزیر امور خارجه‌ تبریک گفت. این دولت به توصیه رهبری مبنی بر ادامه راه سیاست و دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان و شهید جمهور به خوبی عمل کرد. 

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: بنده شاهد بودم شهید امیرعبداللهیان در عملیات «وعده صادق 1» با همه توان در یک کار فشرده همزمان دیپلماسی و میدان را پیش برد و لذا سفر آقای عراقچی به بیروت نوید آن را می‌دهد که همچنان راه شهیدان ادامه دارد و جبهه مقاومت مستدام و پایدار است و جمهوری اسلامی ایران در صف مقدم حمایت از مردم لبنان، حزب‌الله و فلسطین قرار دارد.

 گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا