اقتصاد کلاناقتصادی > تولید و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا در جهان و ایران/ حباب بی‌سابقه سکه می‌ترکد؟



پیش‌بینی قیمت طلا در جهان و ایران/ حباب بی‌سابقه سکه می‌ترکد؟

یک فعال حوزه طلا و جواهر با بیان این که حباب سکه طلا به قیمت بی سابقه ۱۴ میلیون تومان رسیده است، پیش بینی کرد در صورت فروکش کردن التهاب‌های سیاسی – نظامی قیمت اونس جهانی طلا عقب نشینی خواهد کرد و در این شرایط قیمت‌ها در بازار داخلی نیز تعدیل خواهد شد.

 اصغر سام‌زاده، معاون اتحادیه طلا، جواهر و نقره شیراز در گفتگو با ایسنا با اشاره به نوسانات قیمت طلا در داخل کشور گفت: قیمت طلای جهانی روند صعودی دارد و به تازگی نیز رکورد جدیدی را به ثبت رساند. بخشی از دلایل رکوردشنکی اونس طلا به روسیه باز می‌گردد، چرا که این کشور به پیشرفت‌هایی برای حذف دلار از مبادلات تجاری خود دست یافته است.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل روند صعودی اونس جهانی به جنگ‌های منطقه‌ای باز می‌گردد که در حال حاضر رژیم اشغالگر قدس با فلسطین، لبنان، دمشق، یمن و ایران در حال درگیری است و این جنگ‌ها منطقه را با یک تهدید بزرگ رو به رو کرده است.

 سام‌زاده اظهار داشت: چین نیز می‌خواهد راه روسیه همسو شود؛ یعنی این کشور هم قصد دارد دلار را از مبادلات خارجی خود حذف کند و به جای دلار، یوان را به عنوان پشتوانه ارز ملی خود تقویت کند که این موضوع نیز در افزایش طلای جهانی بی‌تاثیر نیست.

 معاون اتحادیه طلا، جواهر و نقره شیراز خاطر نشان کرد: رکورد شکنی قیمت اونس طلا تاثیر زیادی بر قیمت طلای داخلی نیز داشته؛ به طوری که نرخ طلا و سکه در بازار  داخلی با نوسانات بالایی همراه شده است.

وی با اشاره به این که حباب سکه طلا به قیمت بی سابقه ۱۴ میلیون تومان رسیده است، گفت: افزایش شدید حباب طلا موجب شده سرمایه گذاری در سکه طلا بسیار پر ریسک شود، در این شرایط مردم سرمایه گذاری‌های خود را به سمت طلای آب شده هدایت کرده‌اند، چون طلای آب شده خالص است، حباب ندارد و با اختلاف یک درصدی نیز خرید و فروش می‌شود.

 سام‌زاده در پایان تاکید کرد: به طور قطع با فروکش کردن التهاب‌های سیاسی – نظامی قیمت اونس جهانی طلا عقب نشینی خواهد کرد و در این شرایط قیمت‌ها در بازار داخلی نیز تعدیل خواهد شد.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا