آخرین اخبار

کاهش سهم بازار تسلا در چین به پایین‌ترین سطح طی یک سال گذشته


کاهش سهم بازار تسلا در چین به پایین‌ترین سطح طی یک سال گذشته

سهم بازار تسلا در چین به 6 درصد کاهش یافت؛ رقمی که نه تنها پایین‌ترین سطح در یک سال گذشته است، بلکه نشان‌دهنده رقابت شدید با شرکت‌هایی همچون BYD در بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی جهان است.

به گزرش برنا، فروش خودرو‌های برقی ساخت چین شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا در ماه نوامبر با کاهش ۴.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۸,۸۵۶ دستگاه رسید. این اطلاعات توسط انجمن خودرو‌های سواری چین (CPCA) منتشر شده است.  

با این حال، تحویل خودرو‌های مدل ۳ و مدل Y ساخت چین تسلا نسبت به ماه قبل ۱۵.۵ درصد افزایش داشته است.  

رقیب چینی تسلا، شرکت BYD، با عرضه خودرو‌های برقی و هیبریدی در سری‌های Dynasty و Ocean، رکورد ماهانه جدیدی را ثبت کرد و فروش خودرو‌های سواری این شرکت در نوامبر با رشد ۶۷.۲ درصدی به ۵۰۴ هزار دستگاه رسید.  

بر اساس گزارش این شرکت، ۶.۱ درصد از کل فروش BYD به صادرات اختصاص داشته است.  
تسلا در پایان سال جاری تخفیف‌های ویژه‌ای را در چین ارائه داده است. این شرکت برای مدل محبوب Model Y تخفیف ۱۰ هزار یوانی (معادل ۱,۳۷۵.۸۹ دلار) بر وام‌های باقیمانده ارائه کرده است. این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که رقابت با BYD و کاهش هزینه‌ها در بازار تشدید شده است.  

تسلا همچنین طرح تامین مالی بدون بهره تا سقف پنج سال برای برخی مدل‌های ۳ و Y را تا پایان دسامبر تمدید کرده است. این پنجمین تمدید این برنامه از زمان آغاز آن در ژوئیه سال جاری است.  

بر اساس گزارش رویترز، سهم تسلا از بزرگترین بازار خودرو‌های برقی جهان در ماه اکتبر به ۶ درصد کاهش یافت که تقریباً نیمی از سطح سپتامبر و کمترین میزان در یک سال گذشته است. این آمار بر اساس محاسبات رویترز و داده‌های انجمن خودرو‌های سواری چین ارائه شده است.  

انتهای پیام/

 

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا