آخرین اخبار

کاهش نگران‌کننده ذخایر خونی در آذربایجان شرقی؛ نیاز فوری به اهدای خون



کاهش نگران‌کننده ذخایر خونی در آذربایجان شرقی؛ نیاز فوری به اهدای خون

اقتصاد آنلاین؛ گروه استان‌ها _ مهدی رسولی، مدیر کل انتقال خون آذربایجان شرقی، از کاهش چشمگیر ذخایر خونی استان خبر داد و از مردم خواست تا برای نجات جان بیماران با اهدای خون کمک کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، بیماران نیاز مبرمی به انواع گروه‌های خونی دارند و کاهش ذخایر خونی می‌تواند مراکز درمانی را با مشکلات جدی مواجه کند.

رسولی با اشاره به اهمیت بالای ذخایر خونی، به ویژه برای بیماران سرطانی، هموفیلی و تالاسمی، از شهروندان درخواست کرد تا در صورت برخورداری از سلامت جسمانی و همراه داشتن کارت ملی به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

او تأکید کرد: اهدای خون باید به صورت مستمر و در تمام فصول انجام شود تا نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی تأمین شود.

وی همچنین به افزایش ۷.۵ درصدی اهدای خون در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت که در سال گذشته بیش از ۲۲ هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد، ۱۸ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

رسولی از فعالیت مراکز خون‌گیری در تبریز، مراغه، میانه، و بناب خبر داد و اضافه کرد که تیم‌های سیار خون‌گیری به صورت هفتگی در اهر و مرند و سایر شهرستان‌ها نیز حضور دارند تا دسترسی به مراکز خون‌گیری برای همه فراهم باشد.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا