استان ها > کهگیلویه و بویراحمد

کاهش وقوع جرائم در کهگیلویه و بویراحمد 



کاهش وقوع جرائم در کهگیلویه و بویراحمد 

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش در برخی از جرائم‌ هستیم.

سردار “کیقباد مصطفایی” در کمیسیون عملیاتی استان که با حضور سردار رضایی جانشین انتطامی فراجا برگزار شد، افزود: کشف وقوع در سال جاری ۴۵ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد بوده و رشد ۱۱ درصدی در رابطه با کشف وقوع را داشتیم.

وی با بیان اینکه سرقت از بانک و طلافروشی در این مدت اصلا نداشتیم، اظهارکرد: سرقت مسلحانه ۴۵ درصد، سرقت به عنف ۴۱ درصد و سرقت بار ۱۱ درصد کاهش داشته است و موضوع آدم‌ربایی اصلا نداشته ایم که ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سال جاری ۹ فقره قتل واقع شده که آمار سال گذشته ۱۰ نفر بوده و در این راستا کاهش ۱۰ درصدی داشته را شاهدیم، ضمن اینکه تمام قتل‌هایی که رخ داده در کمترین زمان کشف و قاتلین به چنگال عدالت سپرده شدند در حال حاضر هیچ موردی که کشف نکرده باشیم نداریم حتی دو مورد مربوط به سنوات گذشته نیز کشف شد.

سردار مصطفایی تصریح کرد: وقوع شرارت شامل چاقوکشی و قمه کشی ۱۰ مورد بوده که نسبت به ۲۹ مورد سال گذشته ۶۶ درصد کاهشی بوده است، جرائم مسلحانه شامل تیراندازی و مواردی از این قبیل ۸۷ مورد بوده که با افزایش ۲۲ درصدی مواجهیم.

وی گریزی هم به کشفیات مواد مخدر زد و ادامه داد: در ۶ ماهه امسال دو تن و ۵۴۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد، طی همین مدت هم ۷۷۹ قبضه سلاح کشف شده که افزایش ۳ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تصادفات رانندگی ۷ درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: متوفیان حوادث رانندگی با ۳ درصد افزایش از ۱۴۱ نفر فوتی به ۱۴۵ نفر رسیده است.

مصطفایی از کاهش ۲۵ درصدی تجمعات غیرمجاز در استان خبر داد و تاکید کرد: تجمعات غیرمجاز از ۴۴ مورد سال گذشته به ۳۳ مورد امسال کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال جاری یک هزار و ۵۳ سارق دستگیر شد این در حالی است که آمار سال گذشته ۶۹۳ نفر بود که ۵۲ درصد افزایش دستگیر سارقین را داشتیم.

وی گفت: نزاع دسته جمعی از ۱۲۷ مورد به ۱۲۶ مورد کاهش یافت اما نزاع فردی رشد داشته و با ۹ درصد افزایش به ۱۷۵ مورد رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار مصطفایی به ارائه گزارش آخرین نشست کمیسیون عملیاتی با حضور سردار رضایی جانشین فرمانده انتطامی فراجا در تیر ماه سال گذشته پرداخت و بیان کرد: این جلسه ۱۶ مصوبه داشت که هم‌افزایی با استان‌های همجوار برای دستگیری سارقین محموله‌های بار یکی از دستورکارها بود که با استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان این جلسه برگزار و با بکارگیری گشت‌های محسوس و نامحسوس سرقت‌های بار کاهش داشته است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا