استان ها > کرمانشاه

کرمانشاه رتبه هفتم فضای کسب و کار را در کشور دارد



کرمانشاه رتبه هفتم فضای کسب و کار را در کشور دارد

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از بهبود شاخص فضای کسب و کار استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در بهار امسال در رتبه هفتم فضای کسب و کار کشور قرار گرفتیم.

رضا سلیم ساسانی در جلسه عصر امروز (یازدهم مهر) شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه طی چند فصل اخیر، اظهار کرد: طبق آخرین ارزیابی که صورت گرفته در بهار سال ۱۴۰۳ استان کرمانشاه با عدد شاخص فضای کسب و کار ۵.۷۹ در رتبه هفتم کشور قرار گرفت.

وی از وضعیت مناسب شاخص فضای کسب و کار استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشور خبر داد و عنوان کرد: در بهار امسال عدد شاخص فضای کسب و کار کشور ۶.۰۴ بود.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، فاصله کرمانشاه با بهترین استان کشور از نظر شاخص فضای کسب و کار تنها ۲۲ صدم درصد بوده که این امر نشان می‌دهد با اقدامات مناسب سخت افزاری و نرم افزاری می‌توان کرمانشاه را جزو استان‌های با بهترین فضای کسب و کار کشور قرار داد.

وی مهمترین عواملی که در فصل بهار امسال بر اساس پرسشنامه از فعالین اقتصادی به عنوان عوامل منفی اثرگذار بر فضای کسب و کار کرمانشاه مطرح شده را دشواری تامین مالی از بانک‌ها، غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات و همچنین بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر به کسب و کار اعلام کرد.

ساسانی درباره وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه در فصول گذشته نیز یادآور شد: در بهار سال گذشته کرمانشاه با عدد شاخص فضای کسب و کار ۵.۹۷ رتبه یازدهم کشور، در فصل تابستان با عدد شاخص ۶.۱۷ رتبه ۲۰، در فصل پاییز سال گذشته با عدد شاخص ۵.۹۰ رتبه ۱۳ و در فصل زمستان سال گذشته با عدد شاخص ۵.۸۹ در جایگاه هشتم کشور قرار گرفت.

وی در ادامه بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات جلسات گذشته شورای گفت و گو تاکید کرد.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا