استان ها > گیلان

کشف ۲۷ قبضه سلاح شکاری در مجاورت پارک ملی بوجاق



کشف ۲۷ قبضه سلاح شکاری در مجاورت پارک ملی بوجاق

ایسنا/گیلان رئیس اداره پارک ملی خشکی – دریایی بوجاق با اشاره به کشف ۲۷ قبضه سلاح شکاری در مجاورت پارک ملی بوجاق، گفت: محیط بانان در منطقه حضور دارند و اجازه نمی‌دهند شکارچیان و متخلفان به پارک ملی دسترسی پیدا کنند.

احسان باقری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شکار غیرمجاز در محدوده پارک ملی بوجاق، اظهار کرد: در مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست هرگونه شکار و صید ممنوع است و پارک ملی بوجاق به دلیل اینکه در منطقه حفاظت بالای سازمان قرار دارد، هرگونه شکار و صید در این پارک ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پارک ملی بوجاق شکار و صید وجود ندارد، افزود: در مجاورت و حاشیه پارک ملی کشفیات و سلاح‌های شکار غیر مجاز توسط همکاران محیط بان کشف و ضبط می‌شود.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق با اشاره به گشت، کنترل و نظارت محیط بانان به صورت شبانه روزی در حاشیه پارک ملی، گفت: محیط بانان در منطقه حضور دارند و اجازه نمی‌دهند شکارچیان به پارک ملی دسترسی پیدا کنند.

باقری‌پور با بیان اینکه تنها امسال دو مورد شکار غیرمجاز در داخل پارک ملی مشاهده شد، خاطر نشان کرد: بلافاصله محیط بانان وارد عمل شده و دو قبضه سلاح شکاری، یکی در غرب و دیگری در شرق رودخانه سفیدرود بود ضبط و با متخلفان برخورد قانونی انجام شد.

باقری‌پور درباره کشفیات محیط بانان در مجاورت و خارج از پارک ملی بوجاق، تصریح کرد: در حدود ۲۷ قبضه سلاح غیر مجاز در حاشیه و مجاورت پارک ملی بوجاق کشف و ضبط شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره پارک ملی خشکی – دریایی بوجاق تاکید کرد:محیط بانان اجازه ورود به پارک ملی را به شکارچیان و متخلفان نمی‌دهند و در اسرع وقت با متخلفان برخورد می‌کنند.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا