استان ها > خراسان رضوی

کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی با ترویج سنت وقف و نذر



کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی با ترویج سنت وقف و نذر

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: امیدواریم با ترویج سنت وقف و نذر، بتوان به تحقق تمدن نوین اسلامی کمک کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه اسفندیاری امشب، ۳ مهرماه، در اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی اظهار کرد: وقف و نذر در فرهنگ اسلامی می‌تواند به تحقق تمدن نوین اسلامی کمک کنند.

وی با اشاره به اهداف اجلاسیه واقفان و ناذران رضوی اضافه کرد: اهداف این اجلاسیه شبکه‌سازی میان واقفان در حوزه داخل و خارج از کشور، اجتماعی‌سازی و نذر و سنت‌های اصیل اسلامی و شناساندن ظرفیت‌های آستان قدس رضوی است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان این اجلاسیه ۸۰ نفر از ایران و کشورهای مختلف است و مهمانانی از کشورهای عراق، بحرین، عمان، پاکستان، هندوستان و افغانستان در این اجلاسیه حضور دارند.

وی به پروژه‌های مختلف آستان قدس رضوی اشاره کرد و ادامه داد: آستان قدس رضوی علاوه بر خدماتی که تاکنون در حوزه‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و سلامت ارائه کرده است به انجام فعالیت‌های خود بدون استفاده از بودجه دولتی ادامه خواهد داد.

معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در خصوص فعالان کشور پاکستان عنوان کرد: آستان قدس رضوی با همراهی فعالان فرهنگی کشور پاکستان و همکاری استانداری خراسان رضوی، وزارت کشور و … در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار که در اختیار بنیاد کرامت رضوی قرار گرفت، خدماتی برای زائرانی که از پاکستان به مشهد و از مشهد به پاکستان مشرف می‌شوند، فراهم آورد.

وی با بیان امیدواری در ترویج سنت وقف و نذر، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ترویج سنت وقف و نذر، بتوان به تحقق تمدن نوین اسلامی کمک کرد.

گفتنی است که آستان قدس رضوی به عنوان بزرگترین نهاد موقوفاتی جهان و مرکزی برای تبلیغ معارف قرآن و سنت حمایت از نیازمندان و زائران امام رضا(ع) در حوزه‌های مختلف از جمله وقف و نذر به ویژه زائران سلامت و درمان فعالیت می‌کند.

نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی در تاریخ ۳ مهر، در تالار شیخ طبرسی آستانه قدس رضوی با حضور بیش از ۱۰ کشور مختلف برگزار شد و تا ۴ مهر برگزاری آن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا