آخرین اخبار

کنتورهای برق هوشمند می شوند | این گروه از مشترکان در اولویت هستند



کنتورهای برق هوشمند می شوند | این گروه از مشترکان در اولویت هستند

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از چالش ها برای تعیین واقعی قیمت برق نصب کنتورهای هوشمند است حالا آن طور که مدیرعامل توانیر گفته است قرار است نصب کنتورهای هوشمند سرعت بگیرد.

مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل توانیردر این باره می گوید: تاکنون ۴میلیون کنتور هوشمند در کشور نصب شده و تا ۲ سال آینده ۹میلیون کنتور هوشمند دیگر به تعداد کنتورهای هوشمند موجود اضافه خواهد شد.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود ۲ درصد از مشترکان خیلی پرمصرف هستند به طوری که میزان مصرف برق آنها بیش از ۲.۵ برابر الگوهای هر منطقه است، تصریح کرد: اولویت نصب کنتورهای هوشمند برای این گروه از مشترکان است و در این زمینه حدود ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان خیلی پرمصرف نصب خواهد شد.

تأمین ۱۰میلیون تن محصول با کشت فراسرزمینی تا پایان برنامه هفتم

رضا فتوحی، مجری کشت فراسرزمینی گفت: براساس آمارها سالانه حدود ۳۰میلیون تن کالا وارد می‌شود و در برنامه توسعه هفتم تدوین شده که بتوانیم ۱۰میلیون تن محصول را از طریق کشاورزی فراسرزمینی تامین کنیم.

خدمات برق در شهر تهران یکپارچه شد

کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران اعلام کرد: از این پس شهروندان تهرانی قادرند خدمات موردنیاز خود در حوزه برق را در تمام نقاط شهر تهران با مراجعه به هر یک از مناطق برق پایتخت به‌صورت دلخواه دریافت کنند.

تأمین ارز واردات از ۳۵میلیارد دلار گذشت

از اول فروردین‌ماه تا ۱۴مهرماه امسال بیش از ۳۵میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم دورم ۲۱ هزار تومان تعیین شد

در جلسه اخیر شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی، نرخ خرید تضمینی گندم دورم که در صنایع غذایی مورداستفاده قرار می‌گیرد، ۲۱ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین شده، اما ابلاغ رسمی نشده است.

انسداد ۱۰۹۰ حلقه چاه غیرمجاز طی نیمه نخست سال‌جاری

راما حبیبی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران از انسداد ۱۰۹۰حلقه چاه غیرمجاز طی نیمه نخست سال‌جاری در استان تهران خبر داد.

بیستمین حراج سکه دوشنبه ۱۶مهرماه برگزار می‌شود

بیستمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران دوشنبه ۱۶مهرماه برگزار می‌شود و متقاضیان برای واریز وجه تا ساعت ۲۳ یکشنبه ۱۵ مهرماه فرصت دارند.

خطر فرونشست در ۳۵۹دشت کشور

عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی آب با تأکید بر کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی گفت: اکنون ۴۲۲دشت کشور به‌دلیل برداشت‌های بی‌رویه در فهرست ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار گرفته و ۳۵۹ دشت نیز با خطر فرونشست مواجهند.

هر کیلوگرم تخم‌مرغ بین ۵۶ تا ۵۹ هزار تومان

براساس اعلام اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۱۴مهر ۱۴۰۳ حداقل ۵۶هزار و ۲۰۰ تومان و حداکثر ۵۹هزار تومان بوده است. بازار تخم‌مرغ در ۲ سال اخیر وضعیت بسامانی داشته و نوسان قیمتی آن به حداقل رسیده است.

۱۰هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی اعزام شدند

روابط‌عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از ابتدای شروع عملیات حج عمره (۲۸شهریور) تا پایان روز ۱۳مهر، ۱۰ هزار زائر عمره‌گزار با پروازهای هما به عربستان اعزام شدند.

‌ضرورت توسعه زیرساخت‌های ریلی و انتقال نفت در بندر شهیدبهشتی

عباس کمالی، مدیرکل مهندسی عمران و نظارت بر طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی بر تحقق اهداف توسعه‌ای به‌ویژه پروژه‌های استراتژیک «احداث شبکه ریلی، احداث کریدور خطوط نفتی و احداث اسکله نفتی» تأکید کرد.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا