ارتباطات و فن آوری اطلاعات

گوگل کلاهبرداران پیامکی را رسوا می‌کند



گوگل کلاهبرداران پیامکی را رسوا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، گوگل مدعی شده این آپدیت تحلیل متون کلاهبرداری را بهبود می بخشد. در حال حاضر اولویت این ابزار کلاهبرداری هایی شامل تحویل محموله و آگهی های استخدامی هستند.

هنگامیکه «گوگل مسجز» به یک متن به عنوان کلاهبرداری مشکوک شود، آن پیام را به پوشه اسپم منتقل یا هشداری ارسال می کند. این اپ از مدل های یادگیری ماشینی که روی موبایل ها وجود دارد برای ردیابی کلاهبرداری ها استفاده می کند. به عبارت دیگر با این روش محاورات کاربر خصوصی باقی می ماند. این ارتقا هم اکنون برای کاربران نسخه بتا ارائه شده که قابلیت محافظت در برابر پیام های اسپم را فعال کرده اند.

علاوه بر آن گوگل هشدار های هوشمند وسیع تری را نیز عرضه می کند. هنگامیکه کاربران لینکی از یک فرستنده ناشناس دریافت می کنند، این ابزار به آنها هشدار می دهد و به طور خودکار پیام همراه با لینک های ارسال شده از فرستنده مشکوک را مسدود می کند. همچنین ابزارهای ایمنی به روز رسانی شده شامل هشدارهای جدید محتوای حساس هستند که به طور خودکار تصاویر هرزنگاری را تار می کنند. به کار گیری ابزار مذکور نیز اختیاری است و در چند ماه آینده ارائه می شود.

در کنار این موارد ابزاری ارائه خواهد شد که به افراد اجازه می دهد پیام ها از فرستندگان ناشناس بین المللی را که در فهرست مخاطبان قرار ندارند، به طور خودکار مخفی و به این ترتیب کلاهبرداری را از ریشه قطع کنند. ویژگی مذکور در اواخر سال جاری میلادی در سنگاپور آزمایش می شود.



منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا