فرهنگی و هنری > سینما و تئاتر

یک اعتراف از علی نصیریان در شب‌ «رونمایی از رییس جدید سینما»



یک اعتراف از علی نصیریان در شب‌ «رونمایی از رییس جدید سینما»

رئیس جدید سازمان سینمایی با ابزار خرسندی از حضور در مراسم پایانی جشن مهر سینمای ایران در نخستین روز کاری خود بیان کرد،‌ برای حرکت در مسیر وفاق ، مستدعی همراهی همه است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیین پایانی سومین جشن ملی مهر سینمای ایران شامگاه شنبه، ۲۱ مهر ماه در محوطه باز موزه سینما برگزار شد.

پخش کلیپ‌هایی درباره مقاومت مردم در غزه و نیز برای پاسداشت جان‌باختگان حادثه معدن طبس آغازکننده این برنامه بود که اجرای آن را هم فرزاد حسنی برعهده داشت.

قادر آشنا دبیر جشن مهر سینمای ایران از جمله سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به حضور رائد فریدزاده در مراسم و در نخستین روزی که حکم ریاست سازمان سینمایی را گرفته، در توضیح جشن مهر سینمای ایران گفت: در این سال‌ها معمولا ارتباطی با استان‌ها وجود نداشت و به بهانه روز ملی سینما تصمیم گرفتیم این ارتباط با مدیران و سینماگران استان‌ها شکل بگیرد که در سال اول، فقط ۲۱ استان در این برنامه قرار گرفت و الان به ۳۱ استان افزایش یافته است.

او با بیان اینکه ۷۰ نفر از پیشکسوتان، بیش از ۵۰ هنرمند ایثارگر و دیگر فعالان عرصه سینما در بخش‌های مختلف این جشن تجلیل شده‌اند که بیش از ۶۰۰ نفر می‌شوند. ادامه داد: از نگاه ما مهر سینمای ایران، نوروز سینماست؛ متعلق به سینماگران و سینماداران است که همه فارغ از هر مسئله و مشکلی کنار هم جمع می‌شوند. 

وی افزود: من به استان‌های مختلف سفر کردم و الان این برنامه و جشن برای آن‌ها جدی شده است.

آشنا در پایان صحبت‌های خود از محمد خزاعی(رئیس پیشین سازمان سینمایی)، خانه سینما، مدیران سازمان و همکارانش در برگزاری این رویداد و نیز اهالی رسانه قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم هنرمندانی از استانهای مختلف معرفی شدند و لوح تقدیری به آنها اهدا شد. سید محمد حسین علمدار( تهیه‌کننده از خراسان) محمد پورکیاسری، حامد ذاکر، حسن نجفی، فرزانه قبادی، زانیار لطفی، امید نجفی، محمود نظرعلیان، رضا دانش‌پژوه، وحید موساییان، فاطمه احمدی، کریم فائقیان، خیرالله تقیانی‌پور، علیرضا دهقان، غلامرضا عزیزی، بهزاد وزیری، محسن شیرزایی، احسان عمیدیان، محمود پاک‌نیت، علیرضا استادی، مژده صابری، امید پوراتابک، علیرضا رسول‌زاده، هدایت پیرنیا، شهرام ابراهیمی، مسعود امامی، بابک رضاپور، اتابک نادری، علی ثقفی، عطاءالله مجابی، روح‌الله اکبری، احمد بازماندگان قشمی از جمله این برگزیده‌ها بودند.

بخش بعدی این مراسم به تقدیر از جلال‌الدین معیریان اختصاص داشت که این قدردانی با حضور رائد فریدزاده، قادر آشنا، مهدی احمدی( مشاور وزیر)، علی دهکردی، مجید اسماعیلی و نظام‌الدین کیایی همراه بود.

فرزاد حسنی در این بخش هنگام دعوت از فریدزاده بر این موضوع تاکید کرد که در این مراسم از او به عنوان رییس جدید سازمان سینمایی رونمایی می‌شود.

جلال‌الدین معیریان پس از آنکه تندیسی را از فریدزاده دریافت کرد، در پاسخ به سوال مجری درباره پروژه جدیدش صرفا بیان کرد: این افتخار را دارم که در حضور هنرجویانم خدمت میکنم و برای همه آرزوی سلامتی دارم.

این طراح چهره‌پردازی سینما سپس در کنار حاضران روی سن ایستاد تا از علی نصیریان تقدیر شود.

فرزاد حسنی با اشاره به اینکه این شب‌ها، مخصوص تقدیر از نصیریان بوده، با یادآوری نقش‌آفرینی‌های این بازیگر او را آبروی فرهنگ و هنر ایران دانست.

سپس نصیریان در سخنانی بیان کرد: این تشویق و تقدیر بجا و خوب است اما نه برای ما، بلکه برای نسل‌های بعدی. ما اگر جانی کندیم برای خودمان بود چون هنر و خلق آن لذت بخش است و بیشترین لذت را هم خود خالق می‌برد. 

وی با اشاره به نسل‌های قدیمی سینما از زمان فرخ غفاری و گلستان تا نسل‌های بعدی، از داریوش مهرجویی یاد کرد و گفت: من سینما را از مهرجویی یاد گرفتم و باید این را اعتراف کنم.‌ حیف شد که نیست چون اگر بود هنوز هم می‌توانست کار کند.

وی از قادر آشنا نیز برای برگزاری این جشن تشکر کرد.

در ادامه رائد فریدزاده پشت تریبون رفت و گفت: خیلی خوش اقبالم که در اولین روز کارم در چنین مراسمی چند کلمه‌ای میتوانم صحبت کنم.‌ خوشا به حال نسل ما که در زمانه‌ای زیست می‌کند که هنرمندانی همچون استاد علی نصیریان زندگی می‌کنند.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه در روز نخست کارش صحبت از وفاق شده است، افزود: وفاق یعنی داشتن حس و مسئولیت مشترک و در این خصوص مستدعی همراهی تمام دوستان هستم و امیدوارم هر روز شاهد اعتلای بیشتر سینمای ایران باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم فیلمسازان برتر استان‌ها تقدیر شدند که شامل خیرالله تقیانی‌پور( کارگردان قلب رقه) و بابک خواجه پاشا( کارگردان آبی روشن)، قربانعلی طاهرفر ( کارگردان آپاراتچی )، محمد عسگری( کارگردان آسمان غرب)، مرتضی علیزاده ( کارگردان بی‌بدن) و سیدعلی موسوی نژاد( کارگردان ایلیا جستجوی قهرمان ) بودند.

در ادامه کلیپی از درگذشتگان یک سال گذشته سینما پخش شد.

علی نصیریان، جهانگیر الماسی، هوشنگ توکلی، علیرضا خمسه، پوران درخشنده، داریوش مؤدبیان، احمدی(مشاور وزیر فرهنگ)، حبیب ایل‌بیگی، محسن علی اکبری، حسن رضایی، منوچهر شاهسواری، محمد ساربان، مجید قناد، فرزاد مؤتمن، جلیل اکبری صحت، جمال شورجه از جمله حاضران در این مراسم بودند.

به‌روز رسانی می‌شود 

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا