عمران و اشتغال

۱۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک ولی عصر (عج) مسجدسلیمان ساخته شد



۱۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک ولی عصر (عج) مسجدسلیمان ساخته شد

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: با توجه به بروز زلزله و لزوم جابه‌جایی‌ منازل در مسجدسلیمان باید تعداد ۱۵۰۴ واحد در شهرک ولی عصر (عج) این شهرستان می‌ساختیم که تا کنون هزار واحد آماده شده و ۵۰۴ واحد دیگر نیز باقیمانده است.

علی اکبر حسینی محراب در پایان نشست جذب اعتبارات مسکن که امروز ۲۴ مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: دستور کار اول جلسه امروز در خصوص دو پروژه مسکن شهرک امام رضا (ع) و شهرک ولی عصر (عج) مسجدسلیمان بود. با توجه به بروز زلزله و لزوم جابه‌جایی‌ منازل باید تعداد ۱۵۰۴ واحد در شهرک ولی عصر (عج) می‌ساختیم که تا کنون هزار واحد آماده شده و ۵۰۴ واحد دیگر نیز باقیمانده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یک اختلاف نظری بین وزارت نفت و وزارت مسکن برای صدور اسناد با توجه به اینکه اسناد متعلق به نیروهای مسلح بوده است وجود دارد و باید یک تفاهمی انجام می‌شد که در قالب آن اسناد این واحدهای مسکونی به وزارت مسکن منتقل و متعاقب آن به مردم تحویل می‌شد که بنا شد پیگیری در این خصوص داشته باشیم و با مساعدت رئیس جمهور این مساله بین وزارتخانه‌های مربوطه حل و فصل شود.

حسینی محراب ادامه داد: در خصوص شهرک امام رضا (ع) نیز با توجه به آلودگی‌های سطح شهر بنا شد بخشی از جمعیت شهرستان در این شهرک ساکن شود که ۷۰ درصد کار طبق گزارشی که مطرح شد و بازدیدی که قبلاً از آنجا داشتیم انجام شده است و بخش باقیمانده به دلیل تورم حین ساخت و تسهیلات کم بانک‌ها با مشکل مواجه شده است که از وزیر راه و شهرسازی و رئیس بانک مرکزی درخواست می‌کنیم برای تکمیل واحدهای باقیمانده کمک کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، وی افزود: زیرساخت‌ها آماده شده است و محوطه‌سازی آن نیز در دستور کار قرار دارد. این شهرک بسیار زیبا و در منطقه خوب مسجدسلیمان واقع شده است که مردم این شهر می‌توانند از چشم‌انداز زیبای آن بهره‌مند شوند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: موضوع دیگر مورد بحث در جلسه امروز در خصوص طرح تفصیلی مسجدسلیمان بود که با تلاش وزارت راه و شهرسازی در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم با تصویب آن مشکلات دیرپای این شهرستان برطرف شود.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در خصوص طرح مسکن ملی اکباتان اهواز و دزفول نیز مباحثی در جلسه امروز مطرح شد. تعداد ۷۶۴ واحد در دزفول که شهرک مهمی برای ماست در دست ساخت است که بنا شد کارهای زیربنایی آن در طول دو هفته توسط آبفا و دیگر دستگاه‌ها انجام شود. در خصوص شهرک اکباتان نیز به همین منوال امیدواریم با تقسیم کار صورت گرفته طی یک ماه آینده خدمات زیربنایی آن پیشرفت داشته باشد.

حسینی محراب گفت: در شهر بندر امام (ره) با توجه به بروز سیل و بازسازی و ساخت واحدهای مسکونی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و امیدواریم که جریان ساخت منازل در شهرک‌های کوثر، رضوان و فردوس این شهر با توجه به کارهای زیربنایی صورت گرفته تسریع داشته باشد. برای انشعابات آب و فاضلاب در این شهرک‌ها تسهیلاتی جهت تقسیط هزینه‌ها لحاظ شده است که مردم این شهرک‌ها می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

وی در خصوص عملکرد بانک‌های خوزستان در زمینه اعطای تسهیلات مسکن عنوان کرد: برخی از بانک‌ها مانند بانک‌های تجارت و مسکن عملکرد خوبی داشته‌اند و امتیازشان از میانگین کشوری بالاتر بوده‌ است اما در مجموع امتیاز بانک‌های خوزستان از میانگین کشوری پایین‌تر است که باید این فاصله جبران شود.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا