اقتصاد کلاناقتصادی > اقتصاد کلان

۱۱۸ کیلوگرم شمش خریداری شد/ حراج سکه فردا برگزار می‌شود



۱۱۸ کیلوگرم شمش خریداری شد/ حراج سکه فردا برگزار می‌شود

امروز در پنجاه و هشتمین جلسه حراج شمش طلا، ۱۱۸ کیلوگرم شمش به ارزش ۶۳۵ میلیارد تومان معامله و خریداری شد. همچنین بیست و دومین جلسه حراج سکه طلا نیز فردا در مرکز مبادله برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امروز (یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳) پنجاه و هشتمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار و از مجموع ۱۴۸ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۱۸ کیلوگرم با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد، از سوی متقاضیان خریداری شد.

عرضه ۴۹ همت شمش طلا 

براین اساس، از زمان برگزاری اولین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ تا امروز طی ۵۸ حراج شمش طلا، در مجموع ۱۰ هزار و ۸۷۸ کیلوگرم شمش (۱۰.۸ تن) مورد دادوستد قرار گرفته که در نتیجه آن، ۴۹ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشورف بازگشته است.

حراج بیست و دوم سکه؛ دوشنبه ۲۳ مهر

براساس اطلاعیه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فردا دوشنبه (۲۳ مهرماه) جلسه بیست و دوم حراج سکه طلا در این مرکز برگزار می‌شود که زمان واریز وجه آن از ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۱ مهرماه آغاز شده و تا ساعت ۲۳ امروز (یکشنبه ۲۲ مهرماه) پایان می‌یابد و پس از اتمام این دوره زمانی، امکان پرداخت وجه و در نتیجه شرکت در حراج برای متقاضیان وجود ندارد.

بنابراین، جلسه حراج سکه راس ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۲۳ مهرماه (فردا) آغاز و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۵ است. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ همان روز است و ساعت ۱۷ نیز نتایج حراج اعلام می‌شود و متقاضیان می‌تولنند جهت اطلاع از نتیجه حراج به سامانه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران مراجعه کنند.

باید اشاره داشت که شیوه برگزاری حراج نیز از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت-زمان انجام می‌شود.

فروش ۳۶۰ هزار سکه در ۲۱ حراج

گفتنی است؛  از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ که اولین جلسه حراج سکه در مرکز مبادله برگزار شد، تا امروز و طی ۲۱ جلسه حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران، در مجموع ۳۵۹ هزار و ۳۰۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است که سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۹۳ هزار و ۵۵۸ قطعه، نیم سکه ۶۴هزار و ۹۴۵ قطعه و تمام سکه ۱۰۰ هزار و ۷۹۹ قطعه است.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا