آخرین اخبار

۲۸۷ مدرسه در ملایر بهار علم آموزی را آغاز کردند – اخبار روز کشور

اکبر فراهانی یکشنبه یکم مهر ماه در آئین نواخته شدن زنگ «مهر و ایثار» در هنرستان دخترانه آیت‌الله انواری ملایر، اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۰۳ کلاس درس دولتی و ۳۷۲ کلاس درس غیردولتی در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است.

فراهانی از اضافه شدن ۹۲ نیرو در مقطع ابتدایی، ۷۳ نفر متوسطه و ۱۴ نفر در مقطع کار و دانش به بدنه آموزش و پرورش ملایر خبر داد و افزود: ۷۶ نفر در مقطع ابتدایی بازنشسته و یا منتقل شدند و ۸۲ نفر نیز در مقطع متوسطه اول و دوم و ۱۲ نفر در مقطع فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از بدنه آموزش و پرورش ملایر به دلایلی همچون انتقالی و یا بازنشستگی جدا شدند.

وی با بیان یانکه امسال ۳۶۲۵ دانش‌آموز ورودی پایه اول داریم که در ۶۵ کلاس دولتی و ۴۲ کلاس غیردولتی تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اول مهر و سال‌تحصیلی جدید، مشکل کمبود معلم نداریم.

سرپرست آموزش و پرورش ملایر تصریح کرد: کمبود نیرو با جذب دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان، سرباز معلم، جذب نیروها از طریق ماده ۲۸ و انتقالی‌هایی از شهرهای دیگر جبران شد و حدود هشت هزار ساعت کسری نیرو داشتیم که از طریق همکاران بازنشسته و شاغل با عنوان حق‌التدریس تامین شد.

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، اعتلای جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان، ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت مدارس دولتی، الزام به مهارت‌افزایی در کنار دانش‌اندوزی، کشف، شناسایی، هدایت و توانمندسازی استعدادهای تحصیلی، به‌ویژه در مناطق محروم را از اولویت‌های برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

۲۸۷ مدرسه در ملایر بهار علم آموزی را آغاز کردند – اخبار روز کشور

فراهانی خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات وزیر آموزش و پرورش، همه تلاش خود را برای ایجاد فرصت‌های یادگیری متنوّع، باکیفیت و عادلانه که حق مسلم همه کودکان این سرزمین است، به کار خواهیم بست.

به گزارش ایسنا، همزمان با بازگشایی مدارس در سراسر کشور، زنگ «مهر و ایثار» با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مسئولان در هنرستان دخترانه خیرساز «آیت‌الله زین‌العابدین انواری همدانی» در ملایر نواخته شد و بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز در شهر ملایر و ۵۳ هزار و ۶۶۰ دانش‌آموز در سطح این شهرستان، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

همچنین در این مراسم ضمن کاشت نهال توسط سلمان اسماعیلی، فرماندار ویژه ملایر در هنرستان آیت الله انواری، المان «معلم و دانش‌آموز» به همت شهرداری ملایر در بوستان معلم با اعتبار شش میلیارد ریال به ارتفاع ۴.۵ متر افتتاح شد.

۲۸۷ مدرسه در ملایر بهار علم آموزی را آغاز کردند

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا