استان ها > آذربایجان غربی

۴۶ درصد مشترکین آب در آذربایجان‌غربی پرمصرف هستند 



۴۶ درصد مشترکین آب در آذربایجان‌غربی پرمصرف هستند 

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: ۴۶ درصد مشترکین آب در استان در رده مشترکین پرمصرف قرار دارند. 

محمداشرفی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: با بررسی های صورت گرفته و تحلیل داده‌های مصرف آب در استان، ۲۸درصد مشترکین نیز در رده کم مصرف قرار داشته و ۲۶ درصد خوش مصرف هستند. 

وی گفت: با بررسی روند مصرف آب توسط مشترکین، برای حفظ منابع تامین آب شرب و پایداری آب در استان، مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب می تواند در حفظ منابع آب موثر باشد. 

اشرفی، تعداد کل انشعابات آب در استان را یک میلیون و ۶۶هزار و ۵۴۴ فقره اعلام کرد و افزود: از تعداد کل انشعابات واگذار شده در استان، ۷۵۷هزار و ۲۴۷فقره انشعاب آب در شهرها و ۳۰۸هزار و ۹۰۶ فقره نیز در روستاهای استان واگذار شده است.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، وجود انشعابات غیر مجاز دراستان را عامل اصلی هدررفت آب عنوان و اظهار کرد: وجود انشعابات غیر مجاز عامل اصلی ایجاد اختلال و کمبود آب در برخی مناطق استان است که در این راستا با اقدامات عملی و حقوقی، این انشعابات شناسایی و جمع آوری می شوند. 

وی گفت: با اقدامات انجام شده در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴هزار و ۸۰۳ فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب و پشت کنتور شناسایی و ساماندهی شده است. 

اشرفی، وجود کنتورهای خراب را یکی دیگر از عوامل هدررفت آب در استان اعلام کرد و افزود: تعداد کل کنتورهای خراب دراستان ۴۹هزار و ۳۲ فقره است که از این تعداد ۳۳هزار و ۵۸۶ فقره کنتور خراب مربوط به مشترکین شهری است. 

وی با اشاره به برنامه های شرکت آب و فاضلاب برای تعوض کنتورهای خراب آب اظهار کرد: در این راستا در ۶ماهه اول سال جاری، تعداد ۴هزار و ۲۸۳ کنتورخراب آب شهری و یک هزار و ۷۴۸ فقره کنتور خراب در سطح روستاهای استان تعویض شده است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا