اقتصاد کلاناقتصادی > اقتصاد کلان

۷ تویوتای تمام برقی در راه بازار آمریکا/ دنده عقب شاسی بلند سه ردیفه برقی تویوتا



۷ تویوتای تمام برقی در راه بازار آمریکا/ دنده عقب شاسی بلند سه ردیفه برقی تویوتا

تویوتا موتور شروع تولید اولین خودروی الکتریکی ساخت ایالات متحده خود را تا سال ۲۰۲۶ به تعویق می‌اندازد، اما اعلام کرد که قصد دارد تا دو سال آینده هفت دستگاه تمام برقی را در ایالات‌متحده بفروشد.

به گزارش ایسنا، این خودروساز ژاپنی در ابتدا قصد داشت اواخر سال آینده تولید شاسی بلند سه ردیفه باتری‌دار را آغاز کند، اما سخنگوی این شرکت گفت که این تولید را به تعویق می‌اندازد.

او گفت که تویوتا همچنان متعهد است که از اوایل سال ۲۰۲۶ یک شاسی بلند در کنتاکی و یک شاسی بلند دیگر در کارخانه ای در پرینستون تولید کند. توسعه برنامه‌ریزی شده خط تولید خودروهای برقی تویوتا در ایالات‌متحده از دو خودروی فعلی به هفت خودرو در زمانی انجام می‌شود که تقاضا برای خودروهای باطری‌دار کاهش یافته است.

عرضه ایالات‌متحده بخشی از یک هدف گسترده تر برای فروش ۱.۵ میلیون خودروی برقی در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۶ است و برای کمک به رسیدن به آن، تویوتا در حال ساخت کارخانه باتری لیتیوم یونی در کارولینای شمالی است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی شود.

روزنامه نیکی ژاپن از تاخیر در تولید خودروهای برقی در کارخانه کنتاکی خبر داد و اضافه کرد که تویوتا همچنین برنامه‌های تولید شاسی‌بلند برند لکسوس در آمریکای شمالی را تا سال ۲۰۳۰ لغو کرده است.

بلومبرگ گزارش کرد که این شرکت در حال حاضر دو مدل کاملاً الکتریکی را در ایالات‌متحده می‌فروشد که تویوتا bZ۴X پنج صندلی و لکسوس RZ ۴۵۰e  است که هر دو در ژاپن تولید می‌شوند.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا