ارتباطات و فن آوری اطلاعات

گوگل آماده پیروی از قوانین اتحادیه اروپا می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، برای پیروی از سرویس‌های دیجیتال (DSA)، اطلاعات بیشتری درباره تبلیغات هدفمند برای محققان فراهم می‌کند و همچنین دسترسی بیشتری به داده‌های مربوط به شیوه عملکرد محصولاتش را ارائه خواهد کرد.

DSA مجموعه قوانین جدید و سختگیرانه‌تری برای متاپلتفرمز، مایکروسافت، توئیتر، بوکینگ، پینترست، اسنپ چت، ویکی پدیا، زالاندوو علی اکسپرس (پلتفرم‌های فروش آنلاین) است زیرا آنها کاربران بیشتری دارند.

قوانین مذکور از فردا (روز جمعه) اجرایی می‌شود و شرکت‌ها براساس آن ملزم هستند اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان انجام دهند، درباره فرایند الگوریتم‌های خود، بات ها و تبلیغات هدفمند شفاف‌تر باشند و همچنین محتوای غیرقانونی، غیرایمن یا جعلی که در پلتفرم هایشان فروخته می‌شود را حذف کنند.

لورا ریچاردسون معاون گوگل در بخش اعتماد و ایمنی در یک پست وبلاگی در این باره نوشت: ما مرکز شفافیت تبلیغات را گسترش خواهیم داد که یک مخزن جهانی قابل جستجو از تبلیغ‌کنندگان در تمام پلتفرم‌هایمان است. این اقدام برای پیروی از مقررات DSA و ارائه اطلاعات اضافی در مورد هدف‌یابی برای تبلیغات ارائه‌شده در اتحادیه اروپا انجام می‌شود.

او در ادامه افزود: ما دسترسی به داده‌ها را برای محققان گسترش می‌دهیم تا به درک بهتری از عملکرد موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل مپس، گوگل پلی و شاپینگ دست یابند و همچنین بتوانند تحقیقات مرتبط با درک ریسک‌های سیستماتیک محتوا در اتحادیه اروپا را انجام دهند.

این شرکت فناوری آمریکایی شفافیت بیشتری درباره تصمیمات بازبینی محتوای فراهم می‌کند و راه‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا با شرکت ارتباط برقرار کنند و فرایندهای گزارش دهی و درخواست تجدید نظر را ارتقا می‌دهد تا به این ترتیب انواع مختلفی از اطلاعات و متون درباره تصمیم‌هایش را فراهم کند.

گوگل همچنین یک مرکز شفافیت جدید برای دسترسی به اطلاعات درباره سیاست‌هایش فراهم می‌کند.



منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا