تولید و تجارت

نحوه ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان



به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت با حضور در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: خودروها دارای یک شناسه رهگیری (VIN خودرو) منحصر به فرد هستند. خودروها اعم از تولیدی و وارداتی، زمانی‌که شناسنامه خدمات پس از فروش برای آن‌ها در سامانه درج می‌شود، در حقیقت تضمین‌کننده خدمات و ارائه‌دهنده خدمت و همچنین شبکه مشخص خواهد بود.

وی ادامه داد: تعهدات خدمات پس از فروش خودروسازان در سامانه بارگذاری می‌شود؛ زمانی‌که اظهار تولید یا واردات می‌شود (به طور مثال ۱۰۰۰ دستگاه خودرو در روز به ناوگان اضافه و به فروش می‌رسد) همان شماره تک رقمی یا شناسه رهگیری خودرو هم مرتبط پیدا می‌کند و به شناسنامه خدمات پس از فروش پیوست می‌شود.

محله‌ای همچنین عنوان کرد: در یک سال و نیم گذشته ۹۰۰ میلیون شناسه رهگیری از قطعاتی که تولید و عرضه می‌شود، داده شده است و همه خودروسازها تشکیل پرونده داده‌اند.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: از زمان ثبت و اضافه شدن شناسه رهگیری خودرو به شناسنامه خدمات پس از فروش، شناسنامه گارانتی فعال می‌شود و از آن پس، تمامی خدمات پس از فروش قابل رصد و پیگیری است. ضمن اینکه اطلاعات از طریق پیامک برای خریدار و مصرف‌کننده ارسال خواهد شد. همچنین برای ارائه‌دهنده خدمات نیز مشخص می‌شود که چه خودروهایی تحت خدمات قرار داشته و بایستی برایشان خدمات ارائه کنند.

گفتنی است، طبق اعلام وزارت صمت، تا پایان مهر ماه، همه خودروسازان داخلی باید به سامانه ملی گارانتی بپیوندند.



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا