استان ها > همدان

دیپلمات‌های خارجی حوزه اقتصاد برای اولین بار به تویسرکان می‌آیند


ایسنا/همدان رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی تویسرکان گفت: دیپلمات‌های رسمی کشورهای خارجی در حوزه اقتصاد برای بررسی روند سرمایه گذاری در شهرستان تویسرکان برای اولین بار به این شهرستان سفر می کنند.

محسن کولیوند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: مقام های دیپلماتیک هر کشور به صورت رسمی با سرمایه گذاران و فعالان حوزه تجارت و تولید تفاوت دارند و قراردادهای احتمالی که توسط دیپلمات‌های قانونی هر کشور خارجی منعقد می شود از ضمانت اجرایی بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: شهرستان تویسرکان با ظرفیت‌های بالای خود در حوزه سرمایه گذاری باید بیشترین بهره‌وری را از حضور ۳۵ سرمایه گذار، فعال تولیدی و اقتصادی و مهمتر از همه دیپلمات‌های اقتصادی کشورهای خارجی که در حاشیه جشنواره گردو، مبل و منبت و فرش دستباف به تویسرکان می آیند، ایجاد کند.

کولیوند تاکید کرد: حضور هیات‌های تجاری و دیپلماتیک در تویسرکان صرفاً یک حرکت نمایشی و رسانه‌ای نیست بلکه از قبل ظرفیت سرمایه گذاری‌های متنوع در شهرستان تویسرکان شناسایی و بررسی شده و در جلسه ویژه با حضور میهمانان خارجی مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تویسرکان نباید به اینکه یکی از قطب‌های تولید دارو در غرب کشور و برخوردار از شرکت‌هایی  است بسنده کند زیرا قابلیت سرمایه گذاری‌های کلان تولیدی و اقتصادی را دارد.

دیپلمات‌های خارجی حوزه اقتصاد برای اولین بار به تویسرکان می‌آیند

وی از تجربه تویسرکان در جذب و فعالیت سرمایه گذار خارجی در عرصه تولید خبر داد و گفت: این حرکت موثر و نتیجه بخش می تواند با تعداد بسیار بیشتر و در مقیاس بزرگتری در شهرستان تویسرکان تداوم پیدا کند.

کولیوند یادآور شد: طرح‌های کارشناسانه و ایده‌های مبتکرانه و قابل اجرا در عرصه تولید از مدت ها قبل در تویسرکان جمع آوری و بررسی شده اند و حرکت این شهرستان به سمت یک منطقه صنعتی با داشته های تولیدی قابل ذکر دور از دسترس نیست.

به گزارش ایسنا ۳۵ سرمایه گذار و فعال بخش اقتصاد و تولید و دیپلمات های کشورهای خارجی در بخش جنبی جشنواره گردو، مبل و منبت و فرش دستباف، مهرماه سال جاری در پس از دیدن از واحدهای تولیدی و صنعتی تویسرکان در کاروانسرای جهانی فرسفج گردهم می آیند.

شهرستان تویسرکان از ۱۵ شهریورماه تا ۱۳ مهرماه سال جاری میزبان برگزاری جشنواره ها و رویدادهای متنوع گردشگری، فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا