آخرین اخبار

المان مقبره بایزید بسطامی ساخته می‌شود



المان مقبره بایزید بسطامی ساخته می‌شود

بهمن اخلاقی امروز (۲۵ شهریور ماه) اظهار کرد: با هدف ساماندهی مجموعه تاریخی بسطام و تکمیل المان مقبره سلطان العارفین بایزید بسطامی، پس از بررسی‌های کارشناسان و با توجه به پایان طراحی سازه چوبی و خرید مصالح آن، قرارداد ساخت المان چوبی مقبره بایزید بسطامی بسته شد.

وی ادامه داد: بستن این قرارداد براساس طرح مصوب هیئت راهبردی پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان انجام‌ شد.

اخلاقی گفت: امیدوارم المان جدید در ماه‌های آینده روی مقبره بایزید بسطامی نصب شود. با توجه به اهمیت مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسطام، اجرای این طرح با حساسیت و دقت بالایی در حال اجراست و به همین دلیل، ساخت آن به طول انجامید.

بایزید بسطامی عارف بزرگ ایرانی در قرن دوم و سوم هجری قمری است.

‌شهر نمونه گردشگری بین‌المللی بسطام و مجموعه تاریخی بایزید بسطامی یکی از پربازدیدکننده‌ترین مناطق گردشگری استان و کشور در سال‌های اخیر بوده است‌.

تعدد آثار تاریخی و وجود آرامگاه برخی از برجسته‌ترین شخصیت‌های عرفانی و مذهبی در این شهر و گره خوردن نام بزرگانی از تاریخ و ادبیات ایران زمین با این شهر زیبا، از بسطام شهری متفاوت ساخته است. بسطام به واسطه وجود آرامگاه سلطان العارفین بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی می‌تواند به‌عنوان پایتخت عرفان شرق مطرح شود. ضمن اینکه موزه عرفان شرق و وجود امامزادگان واجب التعظیم در این دیار، ظرفیت دیگری است که بسطام را به مقصدی برای گردشگری مذهبی تبدیل می‌کند.

​​شهر تاریخی بسطام در شش کیلومتری شمال شاهرود واقع شده و در گذشته از شهرهای مهم ایالت قومس بوده و در کتاب‌ها و سفرنامه‌ها به آن اشاره شده است.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا