آخرین اخبار

خودرو در چین ارزان می‌ شود؟



خودرو در چین ارزان می‌ شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، انجمن فروشندگان خودرو چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که خرده‌فروشان خودرو در این کشور با توجه به زیان ۱۳۸ میلیارد یوان (۲۵.۳ میلیارد دلار سنگاپور) تنها برای هشت ماه اول سال ۲۰۲۴ مشکلات نقدشوندگی بسیار زیادی دارند. این انجمن از دولت چین می‌خواهد تا با توجه به مشکلات گسترده در این بخش، ریسک‌های مالی که نمایندگی‌ها با آن مواجه هستند نظارت دقیق تری داشته باشد و حمایت‌های مالی بیشتری ارائه دهد.
بر اساس اعلام این انجمن، فروش خودروهای انرژی نو در چین نسبتاً قوی است اما فروش خودروهای سواری خرده‌فروشی به طور کلی کاهش یافته است و انتظار می‌رود در ماه سپتامبر تنها ۴ درصد سالانه افزایش یابد.

نزول رشد اقتصاد جهانی

رشد اقتصاد جهانی از ۳.۱ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۲.۹ درصد کاهش خواهد یافت. بر اساس ن گزارش موسسه مالی بین‌المللی (IIF) پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی جهانی در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به ۲.۹ درصد کاهش یابد.
در این گزارش آمده است تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان بالا هستند که ناشی از درگیری‌های کنونی در خاورمیانه، جنگ طولانی بین روسیه و اوکراین و سرد شدن قابل توجه روابط بین دموکراسی‌های غربی و چین است.
موسسه مالی بین‌المللی اعلام کرد این تحولات به‌طور همزمان رخ می‌دهند و لایه‌هایی از پیچیدگی و عدم قطعیت را به چشم‌انداز جهانی اضافه خواهند کرد و در چنین محیط پرنوسانی، رویدادهای سیاسی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

بزرگترین اقتصاد اروپا وارد رکود شد

نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری آلمان در ماه سپتامبر با شدیدترین سرعت خود در ۷ ماه اخیر کاهش یافته که نشان می‌دهد بزرگترین اقتصاد اروپا وارد رکود شده است.
شاخص مدیران خرید ترکیبی بانک تجاری هامبورگ آلمان از ۴۸.۴ در ماه اگوست به ۴۷.۲ کاهش یافت که کمتر از ۴۸.۲ پیش‌بینی شده در نظرسنجی رویترز است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که اقتصاد آلمان که در سه ماهه دوم ۰.۱ درصد کاهش یافت، در سه ماهه سوم رکود خود را تمدید کرد. رکود معمولاً به عنوان دو فصل متوالی انقباض تعریف می‌شود.

توقف پروارهای امارات، مصر و قطر به بیروت

سه شرکت اجیپت ایر، فلای دبی و قطر ایرویز اعلام کردند به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به لبنان تا چند روز به بیروت پروازی نخواهند داشت. شرکت هواپیمایی مصر دیروز سه‌شنبه پروازهای خود از قاهره به بیروت را لغو کرد.
اجیپت ایر در بیانیه خود اعلام کرد: با توجه به حوادثی که در لبنان رخ می‌دهد، اجیپت ایر تصمیم گرفت پروازهای خود از قاهره به بیروت را در روز سه شنبه ۲۴ سپتامبر تا زمان تثبیت اوضاع در داخل این کشور لغو کند.

بیت‌کوین چشم‌انتظار فدرال رزرو آمریکا

بیت‌کوین با کاهش رشد قیمت در ۶۳ هزار دلار متوقف شده و منتظر فدرال رزرو است. پس از آنکه فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره را کاهش داد، ‌بیت‌کوین صعود کرد، اما این روند اهش یافت زیرا بازارها به دنبال سرنخ‌های بیشتری برای کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو بودند. در میان کاهش تقاضای خرده‌فروشی و چشم‌انداز نظارتی نامشخص، احساسات گسترده‌تر نسبت به ارزهای دیجیتال نیز ضعیف باقی ماند.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا