استان ها > قم

هفتمین کاروان الگوی کشت‌ ملی در قم راه‌اندازی شد



هفتمین کاروان الگوی کشت‌ ملی در قم راه‌اندازی شد

ایسنا/قم مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم از برگزاری هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت پاییزه محصولات زراعی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ در استان خبر داد.

کاظم شکوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی استان قم همزمان با ۳۱ استان از امروز (۷ مهر ماه) آغاز شد و تا ۱۲ مهر ماه ادامه خواهد داشت.  در این کاروان ۲۰ برنامه آموزشی و ترویجی به میزبانی تعاونی‌های تولید کشاورزی در استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: آب و خاک، تغذیه گیاهی، آبیاری‌های تحت فشار، توصیه کودی، برنامه کشت پاییزه (کلزا، غلات و تریتیتکاله) و بیمه کشاورزی از جمله مواردی است که در این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت کارشناسان استانی و ملی، تصریح کرد: کشاورزان، بهره‌برداران، مددکاران ترویجی و مدیران تشکل‌های کشاورزی به‌عنوان گروه‌های هدف در این برنامه‌ها شرکت خواهند کرد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: افزایش ارتقای آگاهی کشاورزان، ارتباط مستقیم بهره‌وران با کارشناسان، جریان‌سازی آموزشی و ترویجی در استان و حضور میدانی مسئولان در کنار کشاورزان در راستای مسئله‌یابی و ارائه راهکارهای علمی از جمله اهداف این برنامه است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دکمه بازگشت به بالا