آخرین اخبار

آغاز ثبت‌ نام وام ازدواج | امکانی که برای متقاضیان فراهم شده است



آغاز ثبت‌ نام وام ازدواج | امکانی که برای متقاضیان فراهم شده است

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی صحابی ه به تشریح روند ثبت نام متقاضیان در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت و تصریح کرد: بر اساس به‌روزرسانی‌های جدید، متقاضیان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز وارد سامانه بانک مرکزی شوند و پس از احراز هویت از طریق کد ملی و شماره همراه خود، ثبت نام اولیه را انجام دهند. در ثبت نام اولیه، اطلاعات مورد نیاز از جمله اطلاعات هویتی، سکونتی و سایر اطلاعاتی که برای استعلام توسط سامانه بانک مرکزی مورد نیاز است، وارد می شود.

به گفته وی، متقاضیان پس از ثبت نام اولیه در سامانه، پیامی با عنوان «ثبت نام اولیه انجام شد» در سامانه مشاهده خواهند کرد و پس از دریافت این پیام، متقاضیان می توانند روند ثبت نام را ادامه و گزینه «انتخاب بانک مورد نظر» را انتخاب کنند. بر این اساس، چنانچه بانک عاملی که مدنظر فرد متقاضی است، دارای سهمیه باشد می تواند آن بانک را انتخاب کند و پس از دریافت کد رهگیری ثبت نام او قطعی می شود. اما چنانچه بانک مدنظر فرد متقاضی دارای سهمیه نباشد وی می تواند با مشاهده فهرست بانک های ذخیره که در آن تعداد متقاضیان ذخیره هر بانک نشان داده می شود، ثبت نام انجام دهد.

صحابی ادامه داد: چنانچه متقاضی در فهرست ذخیره یک بانک قرار گیرد مجدداً پیامی مبنی بر «ثبت نام اولیه و انتخاب بانک ذخیره انجام شد» در سامانه مشاهده می کند. بر این اساس هر زمان متقاضی به قسمت «مشاهده وضعیت» سامانه ثبت نام مراجعه کند می تواند وضعیت ثبت نام خود را مشاهده کند. پس از انتخاب بانک عامل موجود در فهرست ذخیره توسط فرد متقاضی، سامانه پس از تخصیص سهمیه آن بانک به صورت هوشمند ثبت نام فرد را قطعی می کند و برای فرد متقاضی کد رهگیری به صورت پیامک ارسال می شود. سایر مراحل از جمله تعیین شعبه نیز به مرور انجام خواهد شد.

صحابی تاکید کرد که در به روزرسانی جدید سامانه، این امکان وجود دارد که هر فرد بتواند تا دو مرتبه بانک رزرو شده خود را تغییر دهد.

۲۵۰ هزار شرکت

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ هزار شرکت در حوزه تجارت دیجیتالی دارای نشان اینماد هستند و شناسنامه کسب و کارها در دسترس کاربران قرار دارد، اظهار کرد: حجم گردش مالی این شرکت‌ها به ۳۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

۳۵ درصد

عبدالامیر ربیهاوی، مدیر کل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: عمان از شرکای مهم تجاری در بین همسایگان ایران است که مطابق با آمارهای موجود صادرات ایران در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد کرد.

دورنمای ناترازی برقی بدون تجدیدپذیرها

محمد امین زنگنه، دبیر انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: سال جاری ۱۸ هزار مگاوات ناترازی برق در کشور وجود داشت و اگر تدابیر لازم اندیشیده نشود و نیروگاه‌های تجدیدپذیر نتوانند توسعه یابند، تا پایان برنامه هفتم توسعه شاهد ناترازی ۳۰ هزار مگاواتی برق خواهیم بود.

شرط رشد ۸ درصدی اقتصاد

محمد شیریجیان، معاون بانک مرکزی گفت: برآوردها نشان می‌دهد برای تحقق رشد سالانه اقتصادی هشت درصدی در سال ۱۴۰۳، اقتصاد کشور به حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ همت منابع مالی نیاز دارد، حال آنکه هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد از بار تامین مالی کشور بر دوش شبکه بانکی است.

تولید برنج قد می‌کشد

سهراب سهرابی مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: برداشت ۴.۷ میلیون تن شلتوک برنج از سطح ۷۵۰ هزار هکتار اراضی در سال جاری برآورد می‌شود و از این میزان تولید، ۷۰ درصد مربوط به ارقام محلی و ۳۰ درصد ارقام پرمحصول خواهد بود.

ایست به بلیت فروش‌ها

علی صالحی، دادستان تهران اعلام کرد: ۵۶ سایت متخلف که اقدام به نمایش و فروش غیرقانونی بلیط هواپیما می‌کردند، شناسایی و جهت توقف فعالیت به دادستانی کل کشور معرفی شدند. به گفته او از اسفند ماه سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۱ سایت و آژانس هواپیمایی دارای مجوز، ولی متخلف نیز به دلیل گرانفروشی بلیط پرواز، به مدت یک ماه تعلیق شدند.

فروش ۲ محصول سایپا

گروه خودروسازی سایپا در پی اخذ مجوزهای شماره‌گذاری از سوی سازمان‌های ملی استاندارد و محیط زیست از روز دوشنبه (۹ مهر ماه)، فروش محصولات کار شامل وانت ۱۵۱ و انواع نیسان را برای متقاضیان آغاز می‌کند. متقاضیان برای ثبت نام باید به سایت saipa.iranecar.com مراجعه کنند.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا