آخرین اخبار

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ!

به گزارش “ورزش سه”، وضعیت اینطور است که اگر چند ماه پیش به کسی می‌گفتید مازیار زارع قرار است تیمش را شانه به شانه تراکتور و سپاهان قرار دهد، به شما می‌خندیدند. مازیاری که اصلا قرار نبود روی نیمکت ملوان بنشیند و به نظر می‌رسید که لیگ را با حضور روی نیمکت شمس‌‌آذر آغاز کند، اما چیزی که برایش مقدر شده بود، جابجایی از قزوین به شهر مادری و درخشش مقابل سکوهایی بود که یک عمر برای آن‌ها توپ زده است.

ویدیوی منتشر شده توسط رسانه ملوان مربوط به رختکن این تیم بعد از دیدار ملوان و استقلال خوزستان که رقص و شادی بازیکنان و کادر فنی را نشان می‌داد؛ انگیزه این مصاحبه بود. اینکه آیا واقعا مازیار بعد از یک سال دوری از نیمکت تیم‌های لیگ برتری دوره تازه‌ای از مربی‌گری را آغاز کرده است؟ 

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ورزش سه را با سرمربی تیم فوتبال ملوان مشاهده می‌کنید:

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ! سه امتیاز خوب مقابل استقلال خوزستان، چهار بازی خانگی و چهار پیروزی، شروع خوبی داشتید آن هم در شرایطی که یک هفته مانده به لیگ تیم را تحویل گرفتید و اکثر بازیکنان شما جوان هستند، این اتفاق چطور رقم خورد؟

– کار سختی بود، بازی‌هایی که انجام دادیم هم سخت بود اما بازیکنانم مزد تلاش‌هایشان را گرفتند، از اولین روزی که آمدیم تمرکز زیادی روی مسابقات و تمرینات داشتند و نتیجه هم گرفتند اما چیزی که مشخص است خیلی اتفاق ویژه‌ای رقم نخورده و هفته‌های زیادی از رقابت‌ها باقی مانده و این تلاش‌ها باید ادامه‌دار باشد تا عقب نمانیم، نمی‌خواهم زحمتشان را کوچک کنم اما باید تلاشمان را بیشتر کنیم چون انتظارات بالا رفته و نگاه مردم بیشتر از قبل شده است.

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ!اما توقع نمی‌رفت با تیم جوان و دیر اضافه شدنتان به تیم اینقدر زود به روند خوبی برسید، مقابل استقلال به تساوی برسید و در یک بازی نزدیک مقابل سپاهان شکست بخورید و در دیگر مسابقات به پیروزی برسید.

– بله درسته من یک هفته تیم را تمرین دادم، وقتی آمدم تنها کاری که کردیم روی مسائل ذهنی بازیکنان کار کردم، با توجه به شناختی که روی تیم و بازیکنان داشتم و توانایی‌ها و پتانسیل‌هایی که داشتند، بچه‌ها با توجه به اینکه جوان هستند اما تجربه هم دارند، مهم‌ترین دلیل این بود که آنها می‌خواستند کار کنند و هواداران را خوشحال کنند، هرچیزی که تا الان اتفاق افتاده خواست بازیکنان بوده و تلاشی که کردند، اما باید این روند ادامه داشته باشد و ثبات را هم حفظ کنند.

2088192

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ! بازیکنان تیم شما بعد از پیروزی مقابل استقلال خوزستان درباره آینده صحبت کردند و از حضور در کورس تیم‌های بالانشین صحبت کردند و نگاه‌شان رو به جلو بود، تمایل دارند تا در کورس قهرمانی باشند، این ذهنیت برنده خیلی جالب بود.

-همه ما در فوتبال برای موفقیت تلاش می‌کنیم، اما اول باید این ذهنیت برنده بودن را باور کنیم و دوم از واقعیت دور نشویم. نمی‌خواهم روی تیمم فشار بیاورم، بازی به بازی جلو خواهیم رفت و تلاش می‌کنیم که نتایج خوبی بگیریم. الان هم تمرکزمان روی بازی بعدی مقابل نساجی است.

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ! به غیر از بازیکنان جوانی که در ترکیب اصلی ملوان بازی می‌کنند، یک تعدادی بازیکن جوان به تمرینات شما اضافه شدند که حتی بازیکن 15 ساله هم در بین آنها حضور داشت، برنامه‌ای برای استفاده از آنها در مسابقات دارید؟

– بازیکن 15 ساله‌ای که در تمرین ما حضور دارد اگر قانون اجازه دهد مشکلی برای استفاده از آنها نداریم، بازیکنانی هم از رده نوجوانان، جوانان و امید در تیم ما حضور دارند، مطمئنا این علاقه را دارم که از بازیکنان جوان استفاده کنم و هراسی هم ندارم، اما در زمانی استفاده می‌کنم تحت فشار قرار نگیرند، آنها باید از این موقعیتی که در اختیارشان قرار داده شده و خواهد شد در آینده، استفاده کنند و معرفتی که ملوان برای آنها به خرج می‌دهد را جبران کنند.

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ!پس برنامه ویژه و نیم نگاهی برای جوان گرایی دارید؟

– ترکیب تیم ما در حال حاضر هم جوان است، نیم نگاه نه، نگاه تمام عیار به این مسئله داریم، اما نمی‌خواهم بازیکنان جوان را تحت تاثیر قرار دهم، به وقتش از آنها استفاده می‌کنم چون وقتی به تیم بزرگسال می‌رسید باید تلاش دوچندان شود، باید بدانند از بین تعداد زیادی بازیکن پایه به بزرگسال رسیدند، اگر تمرینات خودشان را خوب ادامه دهند به ترکیب اضافه می‌شوند، چون خود من از تیم‌های پایه به بزرگسال ملوان رسیدم مطمئن باشند که در تیم به روی آنها باز است.

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ! رضا غندی‌پور یکی از ستاره‌های جوان تیم شما بوده، در بازی با استقلال خوزستان او با بازیکن حریف بحث و جدلی انجام داد که شما وارد زمین شدید و تذکر شدیدی به او دادید، چه اتفاقی بین شما رقم خورد؟

– رضا جز بازیکنان جوان تیم ما است و دیروز هم با او صحبت کردم، زمانی که نگاه به سمت یک بازیکن جوان می‌رود، مراقبت از آن بازیکن بیشتر می‌شود، اول از همه خودش باید از استعدادش مراقبت کند و در مرحله بعد کسانی که اطراف تیم هستند، من باید از او مراقبت کنم و خودش هم باید بخواهد، باید بیشتر تلاش کند وقتی همه در مورد او صحبت می‌کنند، باید حرفه‌ای باشد و سن خوبی دارد، رضا خیلی پسر فهمیده‌ای است و فوتبالیست خوبی است، انتظار دارم تلاشش را بیشتر کند و به درخشش ادامه دهد.

2088209

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ!شما خودتان مربی جوانی هستید، اما انگار دوست دارید برای این بچه‌ها پدری کنید.

– خود ما هم اگر در فوتبال به جایی رسیدیم، به همین دلیل بوده و حتما کسانی هم بودند که در حق ما پدری کردند. بهمن خان صالح‌نیا، محمد احمدزاده و… هر کدام سهم خودشان را در چیز که امروز هستیم دارند. من هم باید این وظیفه خودم را نسبت به بچه‌های خوب ملوان انجام بدهم. البته کلمه پدری کلمه بزرگی است و من ادعایی درباره‌اش ندارم، اما می‌توانم بگویم تلاش می‌کنم مثل یک معلم تجربیاتم را در اختیار این بچه‌ها قرار دهم، چون می‌دانم تک تک آن‌ها می‌توانند آینده فوتبال ایران را تغییر دهند.

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ! اتفاق جالبی که در این فصل به صورت ویژه رقم خورده حمایت تمام عیار هواداران از ملوان است، همیشه این حمایت وجود داشته اما در این فصل شور و اشتیاق خاصی روی سکوها در جریان است، حضور شما به عنوان یک انزلی‌چی یک‌دلی بیشتری ایجاد کرده، در بازی‌های خانگی ظرفیت ورزشگاه کامل است و در شهرهای دیگر هم همراه شما هستند.

– خودم هم به این موضوع فکر کردم، در تمام بازی‌های خانگی با هر شرایطی و آب‌هوای مختلف ورزشگاه کامل پر می‌شود، با حمایتی که هواداران انجام دادند بازیکنان تیم به آنها تعهد خاصی پیدا کردند، حضور هواداران کار را برای حریف‌های ما سخت کرده است، با نتایج و تلاش‌هایی که بچه‌های تیم انجام دادند هوادار را به ورزشگاه آوردند و ارتباط خوبی بین هواداران و بازیکنان شکل گرفته، ملوان هرچیزی که داشته از هوادارانش است، این مردم انزلی هستند که ملوان را سرپا نگه‌داشتند، ما در لیگ یک بودیم تماشاچی داشتیم، حتی در مقطعی نزدیک بود به لیگ دو سقوط کنیم در آن زمان هم حمایت هوادار را داشتیم که بعد از آن اتفاقات خوبی رقم خورد، مردم به ما انرژی می‌دهند و با تلاش زیاد و تمرینات سعی می‌کنیم مردم انزلی که اینقدر تحت فشار هستند را خوشحال کنیم.

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ! بازی بعدی با نساجی و بعد از آن با تیم سابق خودتان پرسپولیس بازی دارید، برنامه‌ای دارید؟

– امروز که با شما صحبت می‌کنم تمرکز تیم ما فقط روی بازی با نساجی است، آنها تیم خوبی هستند و سرمربی خوبی دارند و ارادت خاصی به ساکت الهامی دارم، هواداران نساجی هم مانند ملوان قدمت زیادی دارند و حمایت ویژه‌ای از تیمشان می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود برای بازی با این تیم خیلی تلاش کنیم، به نوعی این مسابقه تا اینجای کار می‌تواند سخت‌ترین بازی ما باشد.

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ! نکته خیلی مهمی بود که با توجه به سبک بازی سریع شما و بازیکنان تکنیکی که در اختیار دارید، فصل سرما و بارندگی شرایط تیم شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد؟

– تیم ما به زمین با کیفیت نیاز دارد، از چند هفته قبل بذرپاشی در زمین انجام شده و داریم روی این مسئله کار می‌کنیم، زمانی که خود من فوتبال بازی می‌کردم زمین با کیفیتی نداشتیم اما من و هم نسل‌های من با همان شرایط فوتبال بازی کردیم و فوتبال قدرتی را ارائه می‌کردیم و عادت داشتیم اما بازیکنان حال حاضر ملوان از شهرهای مختلفی آمدند و برای جغرافیایی دیگری از ایران هستند با آب و هوای مختلف، آنها به زمین مناسب نیاز دارند، پیگیری‌ها توسط خودم، مدیرعامل و مسئولان شهر در حال انجام است و فکر می‌کنم هرچه به سمت فصل سرما برویم کیفیت زمین بهتر خواهد شد، امروز هم بذرپاشی داشتیم و تا حدود 20 روز بعد کیفیت چمن بهتر خواهد شد.

جوان‌ترین پدر و همچنان یک کاپیتان / مازیار زارع: نسل زد و رویای قهرمانی لیگ!در انتها، همراه با تراکتور و سپاهان در صدر جدول هستید

من خیلی به جدول کار ندارم و شکل فعلی جدول را نگاه نمی‌کنم، با توجه به شرایط سنی بازیکنانم نمی‌خواهم فشار روی آنها وارد شود، در مورد آینده خیلی صحبت نمی‌کنم، تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا ملوان موفق باشد و بازی به بازی تلاش می‌کنیم، این اتفاقی که رقم خورده و اگر در بالای جدول هستیم باور و تلاش بازیکنانم بوده که این اتفاق را رقم زدند، حفظ جایگاه و ثبات در نتیجه‌گیری برای من ارزشمند است و در این مورد تلاش می‌کنم.

 

عکاس: امیر گلریز

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا