ارتباطات و فن آوری اطلاعات

انتقاد از اقساط ۴۰ میلیون تومانی وام مسکن نخبگان



انتقاد از اقساط ۴۰ میلیون تومانی وام مسکن نخبگان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشین در چهاردهمین همایش ملی نخبگان که صبح امروز با حضور رییس جمهور در محل اجلاس سران برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله به نام گذاری روز دهم مهرماه به عنوان روز ملی نخبگان اشاره کرد و گفت: دلیل این نامگذاری تولد شهید مصطفی چمران از نخبگان علمی، ادبی و هنری بوده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان با هدف کشف و شناسایی استعدادهای برتر با توجه به مناطق محروم، با ابتکار رهبر انقلاب شکل گرفته است، اظهار کرد: وقتی یک ورزشکار مدال کسب می کند، بعد از پایان دوره خود، قهرمانی او به پایان می رسد ولی با شناسایی نخبگان و کشف استعدادهای آن ها مسیر نخبگی آغاز می شود و این مسیر، یک‌مسیر صعودی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه مسیر نخبگی از زمان کودکی آغاز می شود و تا پایان عمر نخبه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: از این رو برنامه های پرورش نخبگان از زمان کودکی شروع می شود و طی آن خلاقیت در کودکان شکوفا می‌شود و تا دانشگاه ادامه می یابد.

وی با بیان این مطلب که شناسایی نخبگان به تنهایی کافی نیست، افزود: اگر مسیر نخبگان روشن نباشد، استعدادهای نخبگان بالقوه باقی خواهد ماند به همین دلیل باید مسیر آموزشی آن ها را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از مدرسه تا دانشگاه تصور کنند در حال ساختن خود و آینده کشور هستند.

افشین بیان کرد: در رشته های پزشکی تجربیات موفقی داریم چرا که در کنار دانشگاه های علوم پزشکی یک بیمارستان آموزشی قرار دارد و دانشجویان در کنار دانش، تجربه کسب می‌کنند اما این مدل در رشته های مهندسی ‌فنی و علوم انسانی وجود ندارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه ما باید در کنار آموزش با نخبگان فرصت کسب تجربه را برای آن ها فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که هزینه های تبدیل ایده به محصول باید توسط دولت تامین شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نخبگان را مسکن نخبگان عنوان کرد و خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور من با وام بنیاد ملی نخبگان در سال خانه‌دار شدم و در سال ۸۹، وامی که پرداخت می‌شد ۸۰ درصد قیمت یک خانه بود و من یک سوم حقوقم را بابت قسط پرداخت می کردم اما امروز وام مسکن نخبگان با سود۲۳ درصد است و نخبگان باید ماهانه ۴۰ میلیون تومان اقساط ان را پرداخت کنند که این مبلغ را من هم در حال حاضر نمیتوانم پرداخت کنم.

وی ادامه داد: در سفرهای استانی که اخیراً داشتم از استانداران و شهرداران تقاضا کردم زمین‌های اضافی در اختیار نخبگان قرار بگیرد. در حال حاضر مقدمات کار در تهران و اصفهان آماده شده و در استان قم نیز کار در حال پیگیری است. از این پس در تمام سفرهای استانی این تقاضا را از استانداران و شهرداران خواهم داشت تا بتوانیم در حوزه مسکن نخبگان اقدام موثری انجام دهیم.

افشین با اشاره به اینکه امروز کشورها دیگر با داشتن منابع طبیعی پیشرفت نمی‌کنند، گفت:اگر بخواهیم به عنوان قدرت علمی شناخته شویم، باید مسیر نخبگی را به درستی تعریف کنیم و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای این مسیر برنامه‌ریزی خواهد کرد. با این برنامه می‌توان امیدوار بود تا پایان دولت وفاق، نیروهای لازم برای خکمرانی و اداره کشور و تشکیل شرکت های دانش بنیان موفق تربیت کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در پایان تاکید کرد: فناوری بدون سرمایه‌گذاری درست به جایی نخواهد رسید و ما مسئول هستیم که این مسیر را هدایت و نیازهای نخبگان را برطرف سازیم.



منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا