اقتصاد > آب و انرژیانرژی

ضرورت استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌ها برای اجرای ۳ طرح اولویت‌دار



ضرورت استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌ها برای اجرای ۳ طرح اولویت‌دار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، حمید بورد در رأس هیأتی از اعضای هیأت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳) در ساختمان مرکزی شرکت نفت و گاز پارس حضور یافت و با مدیرعامل و مدیران ستادی این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این نشست صمیمانه که در ارتباط زنده با مدیران منطقه عملیاتی پارس جنوبی برگزار شد، هدف از برگزاری نشست‌های مشترک را شناسایی موانع و چالش‌های پیش روی شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد و گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه غرب ازگذشته و به دلیل شرایط مالی و اقتصادی و عدم انجام سرمایه گذاری مؤثر، باید بیش از پیش به مطالعات پایه و توجه به تخصیص درست منابع به طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای اولویت دار توجه شود.

* ضرورت بازآرایی و احیای ساختار سازمانی شرکت‌های تابعه

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت بازآرایی و احیای ساختار سازمانی شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد و گفت: اصلاح ساختار شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران در راستای چابک‌سازی، می‌تواند صنعت نفت را به اهداف اساسی خود نزدیک کند.

بورد دو دهه فعالیت شرکت نفت و گاز پارس در بخش فراساحل و تربیت بیش از ۲ هزار نیروی متخصص و توانمند دارای تحصیلات عالی را از سرمایه‌های ارزشمند این شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: تقویت نیروهای فنی و عملیاتی در حوزه آموزش باید در سرلوحه فعالیت‌های این شرکت قرار گیرد تا مجموعه نفت بتواند از این پتانسیل و تجارب ارزشمند در دیگر بخش‌ها نیز بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی نفت ایران مالک کلیه میدان‌های نفت و گاز کشور است، اظهار کرد: تقویت مدیریت مخزن در جهت‌دهی به توسعه طرح‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که گذشت زمان ثابت کرد مباحث مربوط به توسعه و تولید تفکیک‌ناپذیرند و ارتباط تنگاتنگ مالک، مجری، پیمانکار و بهره‌بردار می‌تواند به موفقیت پروژه‌ها بیانجامد.

بورد در بخش دیگری از اظهارات خود، بر ضرورت توجه به مهندسی تعمیرات، فرآورش و بهره‌برداری تأکید و بیان کرد: باید همزمان با تعمیرات اساسی سکوهای تولیدی پارس جنوبی، پایش و کنترل خوردگی خطوط لوله انتقال گاز در دریا نیز مورد توجه و پایش قرار گیرد.

* پیگیری مطالبات کارکنان سکوهای عملیاتی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین سازماندهی نیروهای انسانی تازه استخدام‌شده در وزارت نفت را از اولویت‌های دیگر برشمرد و گفت: آموزش ضمن خدمت، نوعی از سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و باید به طور مداوم مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته‌های توانمندسازی در موضوعات مختلف، اظهار کرد: اجرای طرح‌های کلان در توسعه میدان مشترک پارس جنوبی، دانش ارزنده‌ای را در شرکت نفت و گاز پارس ایجاد کرده که باید به عنوان یک مزیت از آن استفاده کرد و در اختیار دیگر مجموعه‌های شرکت ملی نفت ایران قرار گیرد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در بازدید از منطقه عملیاتی و سکوهای گازی پارس جنوبی، مطالباتی از سوی کارکنان این شرکت مطرح شد که این خواسته‌های به حق منابع انسانی به صورت جدی از سوی کارگروه‌های مرتبط در حال پیگیری است.



منبع مهر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا