آخرین اخبار

وعده بنزینی وزیر نفت | دولت برای رفع ناترازی انرژی چه برنامه‌ای دارد؟



وعده بنزینی وزیر نفت | دولت برای رفع ناترازی انرژی چه برنامه‌ای دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین، محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت با اعلام اینکه هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین روی میز دولت نیست، به خبرنگاران گفت: تلاش ما این است که به سمت مدیریت تقاضا و مصرف حرکت کنیم و بخش عمده این زحمت بر دوش مردم است.

پاک‌نژاد اظهار کرد: موضوع ناترازی بحثی است که از جنبه‌های مختلف باید بررسی شود بخشی از آن مربوط می‌شود به مکانیسم تولید حامل‌های انرژی که باید افزایش پیدا کند.

وزیر نفت افزود: در رابطه با افزایش تولید با چالش‌هایی روبرو هستیم که ازجمله آن تأمین مالی است که تدابیری اتخاذ شده تا این مشکل را حل کنیم.

او خاطرنشان کرد: بخش مهم‌تر ماجرا به بهینه‌سازی مصرف و مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف مربوط می‌شود که راهکارهایی دارد و بخش عمده‌ای از زحمت این بر دوش مردم است تا همراهی و همکاری کنند تا بتوانیم در این حوزه موضوع ناترازی را به‌مرورزمان حل کنیم.

به عقیده وزیر نفت، ناترازی ظرف یکی دو سال ایجاد نشده و دستاورد سال‌هاست.

پاک‌نژاد بحث افزایش قیمت بنزین را فراتر از وزارت نفت دانست و افزود: باید در ساختار حاکمیتی کشور در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

وضعیت بنزین عادی است

گرچه هم‌زمان با اجرای عملیات وعده صادق 2 مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها بیشتر شد و مصرف روزانه را در مقایسه با قبل اندکی افزایش داد؛ اما طبق اعلام شرکت پخش، اوضاع اکنون عادی است و ذخایر سوخت هم وضعیت مطلوبی دارد.

مرتضی عابدینی، مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه مشکلی در تأمین سوخت برای هم‌وطنان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای سوخت‌رسانی در کشور وجود ندارد و شرایط تأمین بنزین، نفت گاز، نفت سفید و سوخت هوایی مطلوب است.

نصب ۴ میلیون کنتور هوشمند برق در کشور

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تاکنون بیش از ۴ میلیون کنتور هوشمند برق در کشور نصب شده است و نصب 600 هزار کنتور برای مشترکان پرمصرف به‌منظور مدیرت مصرف این مشترکان در دستور کار قرار دارد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مشترکان پرمصرف در اولویت نصب کنتورهای هوشمند قرار دارند، گفت: در حال حاضر حدود ۲ درصد از مشترکان بسیار بد مصرف هستند که ۲.۵ برابر الگوی مصرف هر منطقه برق مصرف می‌کنند.

دستور همتی برای کاهش فشار مالیاتی بر دهک‌های پایین

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد گفت: با تأکید بر لزوم اجرای عدالت مالیاتی، گفت: سازمان امور مالیاتی باید فشار مالیاتی را بر اقشار و دهک‌های پایین کمک کند و درعین‌حال تمرکز این سازمان بر دانه‌درشت‌ها و ظرفیت‌های جدید گذاشته شود.

همتی در نشست خبری نخستین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه وزارت اقتصاد در دولت چهاردهم، ایجاد حکمرانی داده است و باید از این فرصت تاریخی همراهی و همدلی رییس جمهور استفاده کنیم.

وجه بلیت پروازهای باطل شده، برمی‌گردد

سازمان هواپیمایی کشوری با ابلاغ بخشنامه رسیدگی به امور مسافران در شرایط غیرمترقبه، اعلام کرد: وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل شده باید بدون کسر جریمه استرداد شود.

همچنین سازمان هواپیمایی جهت انتقال هرچه سریع‌تر این دسته از مسافران در مسیرهای داخلی و خارجی نسبت به صدور مجوزهای پروازی فوق‌العاده اقدام خواهد کرد.

تخصیص ۲۱ همت برای حل فرسودگی شبکه برق تهران

فرهاد شبیهی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به فرسودگی شبکه برق تهران، مدیریت این شبکه در زمان کنونی بسیار سخت است و ۲۱ هزار میلیارد تومان در مرحله اول برای نوسازی این شبکه در نظر گرفته شده است.

شبیهی اظهار کرد: برنامه نوسازی و رفع موانع در حوزه شبکه فرسوده، هم در حوزه برق منطقه‌ای و هم در شبکه توزیع را در دستور کار داریم و این برنامه را به توانیر اعلام کرده‌ایم.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا