اجتماعی > محیط زیست

هوای ۱۰ استان کشور فردا بارانی می‌شود



هوای ۱۰ استان کشور فردا بارانی می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی می‌گوید شنبه (۱۴ مهر) در گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پراکنده باران و در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران و شمال استان‌های البرز، قم و اصفهان و شرق سمنان رگبار پراکنده و وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جمعه (۱۳ مهر) در گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

او ادامه داد: شنبه (۱۴ مهر) در گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پراکنده باران و در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران و شمال استان‌های البرز، قم و اصفهان و شرق سمنان رگبار پراکنده و وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ یکشنبه (۱۵ مهر) در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۶ و ۱۷ مهر) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود و تنها روز سه‌شنبه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر گاهی رگبار پراکنده رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین گفت: جمعه و شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و جنوب غرب و یکشنبه در شرق کشور وزش باد نسبتا شدید و در نقاط مستعد پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: طی روزهای جمعه و شنبه در شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و از دوشنبه در غالب مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود. طی دو روز آینده خلیج فارس و مناطق فراساحلی خزر مواج است.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۴ مهر) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و افزایش باد و گاهی رگبار باران با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۶ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۵ مهر) قسمتی ابری تا نیمه ابری، به تدریج کاهش ابر و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه و پس فردا شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد و اهواز نیز طی فردا و پس فردا با بیشینه دمای ۳۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا