کشاورزی و دامپروری

دستاوردهای هوش مصنوعی رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد



دستاوردهای هوش مصنوعی رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در نخستین رویداد هوش مصنوعی در بخش کشاورزی درباره شرایط استفاده کشاورزان از نتایج تحقیقات و دستاوردهای علمی در بخش هوش مصنوعی گفت: ما هر دستاوردی که در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج به دست آوریم به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم، همچنان که نتایج سایر تحقیقات را برای افزایش بهره‌وری و تولید محصولات کشاورزی در قالب «ترویج» در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم.

وی افزود: فعالیت شرکت‌های خصوصی هم اگر برای بخش کشاورزی کارایی داشته باشد و باعث افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی شود، معاونت آموزش و ترویج سازمان تات قطعاً از آنها حمایت می‌کند. اما چون هنوز هیچ نمونه خاصی در بخش خصوصی شناسایی نشده، بسته حمایتی خاصی نیز در سازمان تعریف نشده است.

هوش مصنوعی در بستر علم کامپیوتر می‌تواند با تجمیع داده‌های مختلف آب و هوایی، شرایط مزرعه و نیز نوع محصول و جذب اطلاعات ماهواره‌ای، دوربین‌ها و حسگرهای زمینی بهترین تصمیم را برای افزایش بهره‌وری و کمک به بهبود شرایط کاشت، داشت، میزان نیاز به آب، سم و کود و زمان دقیق برداشت محصول به منظور کاهش ضایعات، در اختیار کشاورزان قرار دهد.



منبع :مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا