آخرین اخبار

پیام «جمعه نصر»؛ یکصدایی ملی در حمایت از مقاومت


پیام «جمعه نصر»؛ یکصدایی ملی در حمایت از مقاومت

۱۳ مهرماه؛ جمعه تاریخی نصر، دربردارنده پیام اقتدار و شجاعت رهبر فقید انقلاب و امت اسلامی ایران به جهانیان به ویژه استکبار و رژیم صهیونیستی بود. در جمعه نصر مسئولان و مردم از تمامی اقشار در کنار یکدیگر، مقتدرانه و بدون ترس از تهدیدات و القائات دشمنان با شکوه و عظمت حضور پیدا کردند.  

در این راستا حسن قشقاوی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره پیام نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: نماز سیاسی ـ عبادی جمعه در جمهوری اسلامی ایران یک تریبون عمومی است و هرچه زمان می‌گذرد اهمیت هر دو بُعد این موضوع، روشن‌تر می‌شود. 


بیشتر بخوانید: 


ماندگاری جمعه نصر 

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس دوازدهم افزود: جمعه نصر در تاریخ نماز جمعه ایران، نقطه عطفی است،  چراکه نه تنها مخاطبان ایرانی و جهان اسلام به خطبه‌های مقام معظم رهبری به دقت گوش کردند بلکه به دلیل بازتاب گسترده در رسانه‌های بین‌المللی و شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان فراگیری داشت. حتی تعداد بسیاری از شبکه‌های پاکستانی به صورت زنده بیانات رهبر معظم انقلاب را به نمایش گذاشتند.

وی حضور رهبر انقلاب بر جایگاه خطابه نماز جمعه را دلیل دیگر اهمیت جمعه نصر دانست و گفت: حساسیت منطقه غرب آسیا و نبرد جاری جریان مقاومت و رژیم صهیونیستی در سطح منطقه نیز از دیگر دلایل اهمیت خاص نماز جمعه تهران بود. 

بازتاب گسترده در رسانه‌ها

قشقاوی به شرکت گسترده نمازگزاران به لحاظ کمی در مصلا و حتی خیابان‌های پیرامون اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر سخنان کیفی مقام معظم رهبری به دو زبان فارسی و عربی فصیح بلیغ در خطبه دوم از سوی جهان عرب، جوانان عرب در سراسر جهان اسلام و رسانه‌های عربی و فضای مجازی بازتاب انبوهی داشت لذا همه و همه این موارد بیانگر اهمیت خاص جمعه نصر بود. 

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر پاسخ بدون تعلل و بدون شتابزدگی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، شتاب بی‌جا و تعلل بی‌جا صحیح نیست و باعث جری و وقیح‌تر شدن طرف مقابل می‌شود اما ما باید با هوشیاری نه در تله جنگ بیفتیم و نه در تله صلح بیفتیم.

قشقاوی با تأکید براینکه هم تله صلح خطرناک است و هم تله جنگ، تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمود باید براساس واقعیت به پیش رویم. تله، تله است چه جنگ باشد و چه صلح، البته جمهوری اسلامی ایران با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری هیچگاه در این گونه تله‌ها نخواهد افتاد. 

شکاف در حاکمیت نیست

این نماینده مجلس تأکید کرد: این واضح است که در حمایت از مقاومت و تقابل با رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه تضاد و شکافی در حاکمیت وجود نداشته و ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت بستن محکم کمربند‌های دفاع، استقلال‌طلبی و عزت از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی، افزود: قرآن از مسلمانان به عنوان امت اسلامی یاد می‌کند که کفار و صهیونیست‌ها، دشمنان مشترک آنها هستند بنابراین در مقابل دشمن مشترک مسلح راهی به جز بستن کمربند حفاظتی نیست.

اراده رهبران سیاسی برای شکل‌دهی کمربند دفاعی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر توانمندی نظامی و مالی مسلمان در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: رهبران سیاسی در صورت دارا بودن اراده سیاسی قطعاً می‌توانند کمربند حفاظتی، دفاعی، استقلال‌طلبی و عزت را شکل دهند.

قشقاوی در پایان با اشاره به بخشی از سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی با وقاحت کامل ضمن بیان نکاتی درباره عادی‌سازی روابط با اعراب با ارائه نقشه‌هایی کاذب از آن به عنوان خط موهبت و نفرین یاد می‌کند که در صورت عادی‌سازی روابط، آسیا به اروپا متصل می‌شود و اگر ایران پیروز شود آن هنگام راه تجارت در این منطقه مسدود می‌شود. نتانیاهو با ارائه این نقشه‌های دروغین به دنبال یارگیری بوده و هست لذا در این هنگام است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند کشورهای اسلامی جهان باید کمربند حفاظتی را محکم ببندند. 

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا