استان ها > چهارمحال و بختیاری

اولین جشنواره گردو و آلوچه در شهرستان بن آغاز به کار کرد



اولین جشنواره گردو و آلوچه در شهرستان بن آغاز به کار کرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امروز اولین جشنواره گردو و آلوچه در شهرستان بن که تا ۲۷ مهرماه ادامه دارد، با حضور تعدادی از مسئولان استانی، بازرگانان، کارآفرینان و کشاورزان آغاز به کار کرد.

محمد کاظم منزوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری امروز ۱۶ مهرماه در این آیین اظهار کرد:  سیاست ما در تشکیل جشنواره‌های شهرستانی در حال نمود است که به کمک اداره‌کل جهاد کشاورزی و فرمانداران مزیت‌های کشاورزی هر شهرستان احصا شد و خوشبختانه امروز در شهرستان بن اولین جشنواره گردو و آلوچه با حضور بازرگانان، کارآفرینان و کشاورزان آغاز به کار کرد.

وی افزود: امید است با افتتاح نمایشگاه محصولات کشاورزی در روزهای آتی و همت بازرگانان و کارآفرینان بتوانیم روند مطلوبی را برای جذب بازرگانان در راستای خرید محصولات کشاورزی استان به قیمت مناسب داشته باشیم.

منزوی بیان کرد: آنچه در فصل پاییز با ورود محصولات کشاورزی از آن رنج می‌بریم ضرر کشاورزان به دلیل عدم رضایت از قیمت محصولات کشاورزی است.

به گفته وی، محصول آلوچه در شهرستان بن به صورت ارگانیک تولید می‌شود که طعم و مزه خوبی دارد و امید است استان‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند مشکلاتی که متوجه کشاورزان است به زودی برطرف شود.

در ادامه حسین برزگر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید بیش از ۸۰۰۰ تن گردو و بیش از ۱۰۰۰ تن آلوچه در استان به عنوان دو محصول محوری در باغات، اظهار کرد: شهرستان بن در تولید این دو محصول جزو شهرستان‌های شاخص استان بوده و بیش از ۱۰۰۰ تن انواع تولیدات گردو و آلوچه با ارزش ریالی سالانه بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان است که نقش محوری در اقتصاد شهرستان بن خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت بخش کشاورزی در شهرستان بن، تصریح کرد: طی ۴ سال گذشته ۱۰۰۰ هکتار اصلاح و سرشاخه کاری باغات گردو انجام شد، همچنین در اصلاح ارقام تجاری باغات گردو به جای افزایش سطح زیر کشت، به دنبال ارتقاب عملکرد در واحد سطح بودیم که این اتفاق افتاده است.

برزگر ادامه داد: در باغات جدید، استفاده از ارقام برتر و کشت گردوهای پیوندی جدید صورت گرفته و در باغات قدیمی بحث سرشاخه کاری باغات بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از چالش‌های اصلی مربوط به محصول آلوچه بحث سرمازدگی زیاد این باغات به دلیل گلدهی در فصل بهار است که پیشنهاد شد باغات آلوچه زیر پوشش محصولات گلخانه‌ای قرار گیرد که این امر می‌تواند به اقتصاد شهرستان کمک کند.

برزگر افزود: در این گونه جشنواره‌ها در کنار معرفی ظرفیت‌ها، آخرین مسائل و مشکلات بخش و تغییراتی که باید لحاظ شود مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

همچنین رضا علی بیگی، فرماندار بن گفت: با توجه به دغدغه‌هایی که در سطح شهرستان در حوزه کشاورزی و دامداری وجود دارد بنا شد تا با برگزاری این جشنواره به توسعه و ارتقای تولیدات کشاورزی و دامی و اقتصادی کردن محصولات کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در سطح شهرستان برگزار شد تا با برگزاری آن، کشاورزان و دامداران که تولیدات بسیار مرغوبی داشته در آینده نزدیک به سمت اقتصادی کردن محصولات پیش روند و به سرانه اقتصادی خانوارهای کشاورزان و دامداران کمک شود.

انتهای پیام

 

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دکمه بازگشت به بالا