آخرین اخبار

تاریخ ایران را به نسل جدید یاد ندادیم؛ مقصریم


پزشکیان در دیدار مدیران و فعالان میراث فرهنگی:

تاریخ ایران را به نسل جدید یاد ندادیم؛ مقصریم

به گزارش خبرنگار ایکنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان، صبح امروز، سه‌شنبه 17 مهرماه در دیدار با مدیران و فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به حوادث پشت سرهم در منطقه و سخت‌تر شدن کارها با توجه به این حوادث، گفت: عده‌ای از دولت‌های مدعی حقوق بشر؛ آمریکا و  اروپا از وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و بعد دم از حقوق بشر می‌زنند در حالی که زن و بچه را بی‌گناه می‌کشند این  مدعیان حقوق بشر، هویت خود را از دست داده‌اند.

وی با استناد به آیه «وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى»، افزود: حتی اگر ما بد باشیم شما که ادعای انسانیت می‌کنید آنچه در مقابل دیدگانتان می‌بینید را چه اسمی روی آن می‌توان گذشت که اینگونه سکوت اختیار کرده‌‌اید؛ این شرم‌آور است.

پزشکیان به بنای ربع رشیدی تبریز با سابقه 750 ساله و امکانات این شهر در آن دوران اشاره و تأکید کرد: برای آموزش دوره مدیریتی به انگلستان رفته بودیم، در آنجا فضایی را به ما نشان د ادند که 200 سال پیش برای درمان مریض‌ها از آن استفاده می‌شد. این شهر ربع رشیدی براساس علم درست شده بود و دانشگاهی در آن به 7 زبان زنده دنیا آموزش می‌دادند و در ربع رشیدی مدیریتی بر مبنای فرایند و روش حاکم بود. لذا مدیران باید مدیریتشان بر اساس روش و فرایند باشد.  

رئیس‌جمهور تصریح کرد: هنگامی مدیران به صورت گروهی و دسته‌ای می‌آیند، همین است. ما نه هویت خود را می‌دانیم و نه با ریشه‌هایی که در آن قرار گرفته‌ایم، آشنایی داریم و همین است هنگامی فردی نخبه می‌شود، پیش از نخبه شدن می‌خواهد از کشور خارج شود، در صورتی که اگر بخواهد ریشه‌هایش را قطع کند باید بگوید کجا بروم؟ این مملکت برای من است. مردم برای من هستند. ایران دارای هزاران سال تمدن است و درحالی که نخبگان بعضاً به کشورهایی می‌روند که تمدن آنها حتی به صدها سال نیز نمی‌رسد. 

پزشکیان ادامه داد: ما مقصریم که نتوانستیم گذشته و تاریخ ایران را به افراد درحال تحصیل و فراگیری آموزش هستند، یاد دهیم. کسی که گذشته خود را نداند، برای آینده خود نیز نمی‌تواند، نقشه بکشد زیرا احساس می‌کند ریشه ندارد. با ریشه‌های محکمی که ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و سایر موارد داریم، کجا باید برویم؟!

وی با اشاره به وجود دانشگاه‌های رده نسل چهاردم در ربع رشیدی تبریز، گفت: این دانشگاه‌ها موضوعی است که اکنون در دنیا به سمت آن حرکت کرده‌اند. دانشگاه‌های ما در حال حاضر در بهترین حالت نسل 2 هستند. یعنی آموزش علم و تحقیقات انجام می‌دهند، مبنای تحقیقات نیز جامعه نیست و محقق برای خود کار می‌کند. بیش از 90 درصد مقالات در طاقچه‌ها خاک می‌خورد درحالی که برای آن هزینه کرده‌ایم. 

خبر در حال تکمیل است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا