آخرین اخبار

طوفان‌الاقصی؛ مانع تثبیت رژیم صهیونیستی و اجرای پیمان ابراهیم


در ویژه‌برنامه سالگرد طوفان‌الاقصی مطرح شد

طوفان‌الاقصی؛ مانع تثبیت رژیم صهیونیستی و اجرای پیمان ابراهیم
به گزارش خبرنگار ایکنا، ویژه‌برنامه سالگرد طوفان‌الاقصی و بزرگداشت شهدای مقاومت صبح امروز، سه‌شنبه ۱۷ مهرماه، در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

 

سید نظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس یازدهم در این نشست گفت: طوفان‌الاقصی پدیده بسیار مهم و سرنوشت‌سازی است که بسیاری از تحولات بین‌المللی را تحت تأثیر خود قرار داد و لذا جا داشت بیشتر در سالگرد این عملیات به موضوع هستی‌شناسی آن پرداخته شود. 

 

وی افزود: در محیط‌های رسانه‌ای و دانشجویی باید به ابعاد مختلف سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه پرداخته شود. طبق گفته ایشان عملیات طوفان‌الاقصی یک عملیات قانونی و بین‌المللی بود که پرداختن به آن اهمیت دارد؛ در صورتی که در نظام بین‌الملل تلاش شده تا مقاومت غزه و لبنان را اقدام تروریستی نشان دهند و برخورد با آن را قانونی معرفی کنند ولی رهبر انقلاب موضوع متفاوتی را مطرح کردند و جا دارد در بعد رسانه‌ای این موضوع مورد پردازش بیشتری قرار گیرد.

 

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه میان مردم غزه و لبنان با رژیم صهیونیستی نبرد نابرابر در جریان است، ادامه داد: مقاومت مردم غزه و لبنان تنها دارای ارزش نظامی نیست بلکه ارزش و نماد مقاومت و ایستادگی است. طوفان‌الاقصی ریشه در تاریخ دارد و اگر می‌خواهیم علمیات هفتم اکتبر را بررسی کنیم باید اتفاقات ماقبل آن را هم مورد بررسی قرار داد. به عبارت بهتر قبل از عملیات هفتم اکتبر اتفاقات آشکار و پنهانی رقم خورد و توافقاتی میان اسرائیل و آمریکا اتفاق افتاد که می‌خواستند فلسطین را از جغرافیای کره زمین حذف کنند ولی حماس با پی بردن به این موضوع عملیات طوفان‌الاقصی را رقم زد. 

 

موسوی تأکید کرد: آمریکایی‌ها با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رسمی اسرائیل مقدمات حذف فلسطین را فراهم آورده بودند و مخالفت با پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خط قرمز خود اعلام کردند و با وجود اینکه برخی کشورهای غربی با این پروژه مخالفت داشتند اما برخی از کشورهای همسو با آمریکا به این پروژه پیوستند. 

 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند نیست، گفت: این رژیم به تفکیک قدس غربی و شرقی پایبند نیست و به سرزمین‌های متعلق به فلسطین دست‌اندازی کرده است. 

 

این نماینده سابق مجلس با اشاره به پیمان ابراهیم افزود: هدف از این پیمان به حاشیه بردن مسئله فلسطین است و امارات اولین کشوری بود که به این پیمان پیوست و بعد هم بحرین و به مرور دیگر سایر کشورها مانند عربستان قرار بود به این پیمان بپیوندند. این پیمان درصدد تثبیت رژیم صهیونیستی و پایان دادن به آرمان فلسطین بود و لذا اگر طوفان‌الاقصی صورت نمی‌گرفت قطعاً پایه‌های رژیم صهیونیستی تثبیت می‌شد و طبق توافقات قرار بود مردم غزه به صحرای سینا در مصر منتقل شوند و در ازای آن بدهی‌های مصر بخشیده شود. 

 

موسوی بیان کرد: طوفان‌الاقصی مانع تثبیت رژیم صهیونیستی و اجرای کامل پیمان ابراهیم شد و نشان داد مردم فلسطین همچنان زنده هستند و برای اثبات آن هزینه می‌دهند البته برای مقابله با استعمار و استکبار باید هزینه داد. اگر موجودیت یک کشور یا ملت زیر سؤال رود باید با پرداختن هزینه مقابل آن ایستاد.

 

وی بر ضرورت فعال کردن یک راهبرد و پیوست رسانه‌ای در موضوع طوفان‌الاقصی گفت: متأسفانه در این حوزه پیوست رسانه‌ای نداریم و رسانه‌های ما نتوانسته‌اند به ابعاد مختلف آن بپردازند و دلیلش به هم به خاطر غلبه نگاه امنیتی بر نگاه رسانه‌ای است و همین مسائل سبب شد تا اقناع افکار عمومی به درستی انجام نشود.

 

در ادامه این نشست عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در اصول مختلف قانون اساسی اصولاً تکلیف داریم که از مظلومان و جنبش‌های مردمی حمایت کنیم. جمهوری اسلامی ایران یک ساختار و نظام سیاسی است که مطابق قانون اساسی عمل می‌کند و هرگونه ستمگری و سلطه‌گری را نفی می‌کند.

 

عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

 

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مطالبات دانشجویان باید این باشد که آیا مسئولان به قانون اساسی التزام دارند و آن را عملیاتی می‌کنند و لذا باید به این موضوع توجه شود. در حمایت از مظلوم و محور مقاومت نگاه حزبی و سیاسی حاکم نیست بلکه باید مطابق قانون رفتار شود.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در قضایای اخیر باید به صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران توجه کرد، گفت: براساس صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از ابتدا به ابزار جنگ متوسل نخواهد شد بلکه با مذاکره، ابزارهای دیپلماتیک و به دور از شتابزدگی اقداماتی را انجام می‌دهد. البته صبر استراتژیک بدین معنا نیست که در مقابل هر اتفاقی صبر داشته باشیم بلکه تحولات را بررسی می‌کنیم و متقابل با سطح تهدیدات دست به عملیات خواهیم زد.

 

مقتدایی بیان کرد: جمهوری اسلامی عقلانیت محاسباتی را به دور از شتابزدگی و مبتنی بر آینده‌نگری در نظر دارد. امروز دستان جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگر برای ضربه به دشمن در سرزمین‌های اشغالی بلندتر شده که دو عملیات اخیر وعده صادق آن را اثبات کرده است. توانمندی‌های نظامی کشورمان به حدی رسیده که به راحتی می‌توانیم آنها را شناسایی کنیم و در کمتر از هفت دقیقه اگر حرکتی که به سمت مرزهای جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد، شناسایی و پیش از عملیات آن را خنثی کنیم. همچنین تجهیزاتی ساخته شده که هنوز رونمایی نکرده‌ایم.

 

وی بیان کرد: اگر رژیم صهیونیستی به تروریسم دولتی خود ادامه دهد قطعاً با استناد به حقوق بین‌الملل حق مقابله به مثل برای ما محفوظ است. امروز قواعد بازدارندگی به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر و گنبد آهنین را به افسانه‌ تبدیل کرده و لذا بر اساس مبانی تکلیف بعدی را جمهوری اسلامی مشخص خواهد کرد.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همانطور که در عرصه فیزیکی و نیروی انسانی کارهای مهمی انجام می‌دهیم، در زمینه ابزارها، نرم‌افزارها و فناوری‌های عملیاتی کارهای مهمی صورت گرفته و براساس این کارهاست که نقطه‌زنی‌های ایران با دقت انجام می‌شود.

 

مقتدایی در پایان مهمترین دستاورد عملیات وعده صادق ۲ را اجماع میان حکومت، دولت و ملت دانست و تأکید کرد: این عملیات نشان داد جمهوری اسلامی ایران حق پاسخگویی دارد و در زمان مناسب بازدارندگی خود را به نمایش خواهد گذاشت.  

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا