آخرین اخبار

برنامه جدید بانک مرکزی برای عرضه سکه طلا



برنامه جدید بانک مرکزی برای عرضه سکه طلا

به گزارش همشهری آنلاین، بانک مرکزی اعلام کرد: برای تأمین نیاز متقاضیان سکه، تعداد جلسات حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزایش می‌یابد تا علاوه بر تسهیل خرید سکه برای مردم، امکان خرید مطمئن‌تر برای همه شهروندان در سراسر کشور فراهم شود.

طبق اعلام مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، اطلاعات تکمیلی درباره جزئیات برنامه‌های جدید حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران به‌زودی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز اعلام می‌شود.

واردات برنج از هند ۴۰ درصد کاهش یافت

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهند که کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۸ ماهه سال جاری میلادی به یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در ۸ ماهه ژانویه تا اوت ۲۰۲۴ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و این در حالی است که کل مبادلات تجاری دو کشور در ۸ ماهه سال ۲۰۲۳ بالغ‌بر ۱ میلیارد و ۲۳۷ میلیون دلار اعلام شده بود.

هند در این دوره ۵۵۲ میلیون دلار برنج به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به صادرات ۹۱۳ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته، با کاهش ۴۰ درصدی مواجه بوده است.

۹۰ درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود

ناصر اسکندری، معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: ۹۰ درصد برق از نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود، صرفه‌جویی مصرف سوخت در فصل سرد سال نقش مهمی در تأمین سوخت کافی برای واحدهای نیروگاهی دارد.

وی با اشاره به اهمیت تأمین سوخت کافی برای تولید برق نیروگاهی در فصل سرد سال بر لزوم همکاری شهروندان با صنعت برق تأکید کرد و افزود: با توجه به کاهش دما در فصل سرد سال و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، در حوزه تأمین سوخت گاز کافی نیروگاهی محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود که ناگزیر می‌شویم برای جبران این محدودیت نسبت به مصرف سوخت مایع به‌عنوان سوخت جایگزین اقدام کنیم.

اسکندری اظهار کرد: هراندازه مصرف انرژی گاز در بخش خانگی افزایش یابد، میزان تأمین سوخت نیروگاهی کاهش خواهد یافت و احتمال از مدار خارج شدن واحدهای نیروگاهی افزایش می‌یابد.

پارکینگ خودروسازان دوباره پر شد

تمایل بازار به کاهش قیمت خودرو کافی بود تا خودروسازان دوباره به سیاست قدیمی خود یعنی دپوی خودرو در پارکینگ‌ها روی بیاورند. طبق آمارها در ۶ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۳۶۲ خودرو در پارکینگ خودروسازان دپو شده است.

بررسی صورت‌های مالی خودروسازان نیز نشان می‌دهد که طی نیمه نخست امسال ۴۲۶ هزار و ۳۵۷ دستگاه خودروی سواری (بدون در نظر گرفتن وانت پراید) تولید و در مقابل ۴۰۹ هزار و ۹۹۵ دستگاه فروخته شده است؛ بنابراین ۱۶ هزار و ۳۶۲ خودرو در پارکینگ خودروسازان باقی مانده است.

بارندگی ۶ استان زیر نرمال

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب گفت: در تهران، بوشهر، قزوین، چهارمحال و بختیاری، فارس و سمنان شرایط بارش زیر نرمال بود اما پر استانی مثل هرمزگان رشد داشتیم اما در همین استان سد استقلال ورودی خوبی نداشت.

وی با بیان اینکه پارسال ۳ درصد رشد بارندگی نسبت به متوسط نیم‌قرن داشتیم، افزود: بااین‌وجود با طیف وسیعی از تفاوت بارش مواجه بودیم در جایی ۲۰ درصد افت بارش و در جایی دیگر ۵۰ درصد رشد داشتیم.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا