آخرین اخبار

سامانه بارشی وارد این استان می شود



سامانه بارشی وارد این استان می شود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد دادرس،  آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: آبکنار با ۱۵.۴ درجه سانتیگراد و رودبار با ۳۲.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان هستند.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده استقرار توده هوای غالبا پایدار دانست و افزود: طی روز‌های سه شنبه و پنجشنبه شاهد فعالیت جریانات جنوبی در منطقه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان عنوان کرد: طی پنجشنبه غالبا آسمانی صاف تا نیمه ابری و مه آلود همراه با افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی طی چهارشنبه و جمعه در ارتفاعات و دامنه‌های گیلان، ادامه داد: با شمالی شدن جریانات، شرایط برای افزایش ابر و کاهش نسبی دما، بارندگی، رعد و برق و احتمال تگرگ مهیاست.

وی از احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی و برخورد صاعقه خبر داد و خاطرنشان کرد: بارندگی در ارتفاعات و دامنه‌ها رگباری و شدید خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: در اوایل هفته آینده با تقویت سامانه ناپایدار، تشدید بارش‌ها در منطقه دور از انتظار نیست؛ همچنین با توجه به فعالیت کانون‌های گرد و خاک در اطراف منطقه، شرایط گسیل آن به استان مهیاست.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا