آخرین اخبار

نقش امیدآفرین جمعه نصر در گسترش حملات مقاومت + صوت


نقش امیدآفرین جمعه نصر در گسترش حملات مقاومت + صوت

۱۳ مهرماه؛ جمعه تاریخی نصر، دربردارنده پیام اقتدار و شجاعت رهبر فقید انقلاب و امت اسلامی ایران به جهانیان به ویژه استکبار و رژیم صهیونیستی بود. در جمعه نصر مسئولان و مردم از تمامی اقشار در کنار یکدیگر، مقتدرانه و بدون ترس از تهدیدات و القائات دشمنان با شکوه و عظمت حضور پیدا کردند.  

در این راستا حمیدرضا ترقی، قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی، درباره پیام نماز جمعه نصر به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: نماز جمعه نصر به امامت رهبر انقلاب، حرکتی کمتر از پرتاب موشک‌های ایران و وعده صادق 2 به اسرائیل نبود. اثر فکری، معنوی و روانی نماز جمعه با این کیفیت در شرایطی که به تازگی ایران ضربه‌ سختی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده بود و به تبع آن  احتمال واکنش اسرائیل نیز بود، بسیار بالا بود. 


بیشتر بخوانید: 


وی به تهدیدات متعدد و القا ترس دشمنان، و رسانه‌های بیگانه علیه جمهوری اسلامی و مسئولان اشاره کرد و افزود: طبیعتاً پس از هر حمله‌ای، حمله کننده باید مراقبت بیشتری نسبت به واکنش دشمن داشته باشد. اقدام مقام معظم رهبری اوج شهامت و شجاعت رهبری نظام جمهوری اسلامی بود. در کنار آن نیز شهامت و شجاعت را در مسئولان درجه یک کشور و سطوح مختلف مدیریتی کشور پدید آورد، به گونه‌ای که در جایگاهی که معمولاً مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی در نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند، جمعیت شرکت‌کننده تقریباً چندین برابر بود.

پاسخ قاطع ایران به تهدیدات دشمن

ترقی ضمن ستودن آمادگی و شهامت مسئولان و کارگزاران نظام جمهوی اسلامی برای دفاع از کشور در برابر هر گونه تهدید خارجی دوشادوش حضور مردم، تصریح کرد: حضور پررنگ و پرشور در جمعه نصر، تمام طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را برای ایجاد ترس از جنگ و نگرانی از واکنش اسرائیل در داخل کشور از بین برد و صهیونیست‌ها متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها به ویژه پس از شهادت اسماعیل هنیه در داخل ایران و به شهادت رسیدن یکی از بازوان جبهه مقاومت یعنی سیدحسن نصرالله، با قاطعیت، جدیت و مقتدرانه‌ برخورد خواهد کرد. 

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: این مسئله در افکار عمومی جهان به گونه‌ای تأثیر داشت که حتی بسیاری از اهل سنت به شیعه گرایش پیدا کردند چرا که احساس کردند رهبری نظام جمهوری اسلامی حتی جان خود را در راه وحدت و دفاع از مسلمانان و فلسطین در کف اخلاص می‌گذارد و این آمادگی را دارد که این میزان برای نجات و آزادی فلسطین و مقابله با دشمن صهیونیستی سرمایه‌گذاری کند. 

صهیونیسم در برابر تمام اسلام

وی ادامه داد: از طرف دیگر جمعه نصر نشان داد نبردی که بین صهیونیست‌ها و مسلمانان شروع شد از نبرد ارزی، اقتصادی و سیاسی عبور کرده و به نبرد ایدئولوژیک تبدیل شده است. صهیونیسم در برابر تمام اسلام ایستاده و امروز تمام اسلام باید در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد که از هیچ جنایتی علیه مسلمانان دریغ نکرده است.

ترقی به توصیه‌های مقام معظم رهبری به امت اسلامی اشاره و اظهار کرد: ولایت اجتماعی، ایجاد ارتباط، همبستگی، دوستی و صمیمیت بین امت اسلامی یکی از الزامات شکل‌گیری امت اسلامی است؛ «وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ». رهبر انقلاب، ولایت اجتماعی را لازم می‌دانند و اگر این ولایت اجتماعی در جوامع اسلامی شکل بگیرد و همه نسبت به همدیگر احساس مسئولیت و وظیفه کنند، قطعاً دشمن نمی‌تواند به مسلمانان ضربه‌ بزند و به جهان اسلام آسیبی وارد کند لذا توصیه ایشان این بود که «اتحاد و همبستگی مسلمانان موجب برخورداری از رحمت و عزت الهی و پیروزی بر دشمنان است».

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: شاید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، برخی از مردم را که از ایمان مستحکمی برخوردار نبودند و سختی‌ها و فشارها بیش از تاب آوری‌شان بود، نسبت به تداوم و استمرار مبارزه دچار تردید کرد اما خطبه دوم مقام معظم رهبری به زبان عربی ضمن فصاحت و بلاغت، اعتراف تمامی نخبگان و دانشمندان عربی را برانگیخت و رهبر انقلاب را از این فصاحت و بلاغت مورد تحسین قرار دادند. از طرفی  محتوای خطبه دوم جمعه نصر برطرف‌کننده تردیدها، ناامیدی‌ها و شبهه‌هایی بود که برای تداوم مبارزه در بین رزمندگان و مردم مقاوم لبنان و فلسطین، پدید آمده بود و انسجام و وحدتی در جبهه مقاومت پدید آورد که همه مسلمانان را به حمایت از محور مقاومت دعوت کرد.

جمعه نصر؛ تزریق امید به مقاومت

وی تأکید کرد: این حرکت امیدواری به رزمندگان خط مقدم جبهه داد که از یک پشتوانه و حامی  قوی و صادق برخوردار هستند و امت اسلامی پشت سر آنها است و مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی نیز با تمام قدرت از آنها حمایت می‌کند. 

ترقی تصریح کرد: بنابراین پس از نماز جمعه نصر و اقدام ایران در وعده صادق 2، می‌بینید که میزان حملات و ضربه‌های کاری محور مقاومت به اسرائیل گسترده‌تر شده است. این نشانه همان افزایش انگیزه، ارتقای  روحیه رزمندگان، افزایش تاب آوری و مقاومت ملت و امت اسلامی است که در معرض این تهدیدات قرار گرفته‌اند.  

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تغییر معادلات منطقه یک سال پس از طوفان‌الاقصی و وضعیت رژیم صهیونیستی و محور مقاومت، گفت: معادلات منطقه در این یک سال کاملاً برعکس پیش از عملیات طوفان‌الاقصی شده است. طی این یک سال، ضربه‌های سخت و خسارت‌های سنگینی بر صهیونیست‌ها وارد شده است که حتی تا مدت‌ها قابل جبران و حتی به تعبیر مقام معظم رهبری قابل برگشت، نیست. 

تنفر افکار عمومی جهان نسبت به صهیونیست‌ها

وی ادامه داد: نزدیک به 70 میلیارد دلار خسارت به تجهیزات، امکانات و تأسیسات صهیونیست‌ها وارد شده است که در طول تاریخ 70 ساله اشغال سرزمین‌های اشغالی توسط صهیونیست‌ها بی‌سابقه است. این ضربات هم در بُعد نظامی و هم در بُعد بین‌المللی بود به طوری که صهیونیست‌ها در افکار عمومی جهان، تقریباً در بدترین وضع قرار گرفته‌ و تنفر ملت‌ها و افکار عمومی جهان نسبت به صهیونیست‌ها افزایش پیدا کرده است. 

ترقی با اشاره به شرایط سیاسی و بین‌المللی اسرائیل، اظهار کرد: اگر در گذشته صرفاً چند کشور محدود در برابر صهیونیست‌ها قرار داشتند اما امروز شاهد هستیم که بیش از 145 کشور دنیا تشکیل دولت فلسطین را تأیید کردند و وقتی نتانیاهو در سازمان ملل حضور پیدا کرد، نمایندگان بیش از 100 کشور ، جلسه را ترک کردند. این ابراز برائت از صهیونیسم در عرصه بین‌المللی به بیش از نصف کشورهای سازمان ملل سرایت کرده است به گونه‌ای که نزدیک به 58 درصد کشورها از سران اسرائیل اظهار تنفر می‌کنند. 

وی ادامه داد: از طرف دیگر رژیم صهیونیستی کاملا بی توجه به مقررات بین‌المللی و رژیم سرکش و سگ هاری است  که همه آن را می‌شناسند و هیچ تبعیتی از هیچ قانون، مقررات و قطعنامه‌ای ندارد و هر کاری را صرفاً به پشتوانه آمریکا و اروپا انجام می‌دهد. 

انزوای اسرائیل در عرصه بین‌المللی

ترقی با تأکید بر اینکه وضعیت فعلی اسرائیل در عرصه بین‌المللی، تقریباً او را به صورت کامل منزوی کرده است، اظهار کرد: از طرف دیگر در رابطه با توان بازدارندگی باید گفت، براساس ادعای صهیونیست‌ها که افکار جهان را به سمت شکست ناپذیر بودن ارتش اسرائیل و سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، سوق داده بود، اثبات شد که هیچ کدام از اینها صحت و واقعیت ندارد و امروز صهونیست‌ها به لحاظ اطلاعاتی و توان نظامی کاملاً در ضعف و ذلت قرار دارند و نیروهای مقاومت توانستند ضربه‌های سنگینی را به تمام تجهیزات نظامی و امنیتی آنها وارد کنند.

وی بیان کرد: در نقطه مقابل اما حماس همچنان فعال، زنده و پرنشاط مبارزات خود را انجام می‌دهد. حتی از سرزمین‌هایی که بیش از 70 درصد خانه‌ها ویران شده، همچنان موشک‌های ضربه زننده به تل‌آویو، قلب پایتخت اسرائیل پرتاب می‌کنند. رزمندگان حزب‌الله در زمین به صورت مستمر هر گونه تجاوز صهیونیست‌ها را به خاک کشور خود سرکوب می‌کنند و آنها را از بین می‌برند. اینک موشک‌های حزب‌الله، موشک‌های یمن و پهپادهای عراق همچنان قوی‌تر و استراتژیک‌تر عمل می‌کند. 

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: اکنون از هفت جبهه‌ محور مقاومت علیه اسرائیل فعالیت انجام می‌دهد و به اسرائیل ضربه می‌زند. این شرایط نشان دهنده این است که مقاومت دست برتر دارد و صهیونیست‌ها در نهایت ضعف علی‌رغم کمک‌های سرشار و سنگین آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هستند.

ترقی در پایان گفت: جنایت‌های امروز صهیونیست‌ها با استفاده از مواد شیمیایی و سم‌های آرسنیک و سایر موارد، نشان‌دهنده استیصال و ضعف آنها در مبارزه با جبهه مقاومت است و این روند به طور طبیعی منجر به تسریع در نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا