آخرین اخبار

خون شهید نصرالله باعث تنومندی درخت مقاومت می‌شود


خون شهید نصرالله باعث تنومندی درخت مقاومت می‌شودبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی، معاون اول دادستان کل کشور در نهمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب که صبح امروز، چهارشنبه 18 مهرماه با محوریت شهادت سیدحسن نصرالله، وعده صادق و نظم منطقه‌ای در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید جوانان را با عظمت و ابهت محور مقاومت، حماس، حزب‌الله و اقتدار جمهوری اسلامی ایران آشنا کنیم، گفت: نسل جوان باید بداند و اگر بدانند، افتخار می‌کند و عمل می‌کند. امام رضا(ع) فرموند «فإنّ الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا» اگر مردم خوبی‌های کلام ما اهل‌بیت(ع) را بدانند، قطعاً از ما پیروی می‌کنند. 

وی ادامه داد: قطعاً اگر جوانان عالم اسلام و دیگر کشورهای جهان جنایت‌های رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی و بی‌رحمی‌های آنها را نسبت به زنان و کودکان، بشنوند و ببیند، اعلام انزجار و تنفر می‌کنند. 

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه بمباران بیمارستا‌ن‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و خیمه‌های آوارگان نشانه استیصال رژیم صهیونیستی است، بیان کرد: قطعاً مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان، رژیم صهیونیستی را در جنگ فرسایشی قرار دادند و اسرائیل با تمام پشتوانه‌های آمریکایی و اروپایی، نتوانسته و نمی‌تواند پیروز میدان شود. امام راحل فرمود «بکشید، ملت ما زنده‌تر می‌شود». ببنید با شهادت این همه از چهر‌ه‌های مقدس جمهوری اسلامی چون بهشتی‌ها و مطهری‌ها، نظام اسلامی پربارتر شده است.

 معاون اول دادستان کل کشور  تصریح کرد: درست است که شهادت سیدحسن نصرالله، خسارت بزرگی برای مقاومت، اسلام و حزب‌الله است اما یقیناً خون این شهید بزرگوار باعث تنومند‌تر شدن درخت مقاومت خواهد شد. ببینید زمانی که دبیرکل پیشین حزب‌الله؛ سیدعباس موسوی را ترور کردند، حزب الله از کجا به کجا رسید، آیا دچار ضعف شد؟ آیا با مشکل روبرو شد؟

وی با تأکید بر اینکه شهادت سید مقاومت خسارت بزرگ و موجب ناراحتی است، افزود: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، نباید با رفتن یک چهره با ارزش، ناامیدی و یأس به خود راه داد. با رفتن این چهره با ارزش عالم اسلام نباید نگران این باشیم که چه بر سر مقاومت خواهد آمد. 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه قطعاً پیروزی‌های پی در پی نصیب اسلام و مکتب مقاومت می‌شود، بیان کرد:  روزی خواهد رسید که این جنایتکاران به خاک ذلت کشیده می‌شوند چراکه در شیعه یأس و ناامیدی راه ندارد و همه به آینده امیدوار هستند. 

وی به یکی از بارزترین خصوصیات شهدا به ویژه سیدحسن نصرالله و همراه ایشان مبنی بر دشمن‌شناس بودن اشاره کرد و افزود: ایشان اهداف دشمن را می‌شناختند و از برنامه‌های دشمن مطلع بودند و از اهداف دشمن آگاهی داشتند و می‌دانستند چگونه با دشمن مقابله کنند. اینکه مقام معظم رهبری بحث دشمن‌شناسی را مطرح می‌کنند و همواره بر آن تأکید دارند، به همین دلیل است. ما باید مراقب باشیم تا فریب دشمن، توطئه‌ها و نیرنگ آنها را نخوریم و بدانیم دشمن، دشمن است و به موقع و به هنگام به سراغ انسان می‌آید.

حجت‌الاسلام موسوی به اراده برخی برای تطهیر دشمنان و سعی آنها بر عدم آشنایی جوانان با دشمن اشاره کرد و گفت: تمام اینها به دلیل این است که برنامه‌های خود را پیش ببرند و مسلمانان دچار غفلت شوند. در روایت است که بنی امیه تعلیم ایمان را آزاد گذاشته بود اما از رفتن به سراغ دشمن و شناسایی دشمن ممانعت می‌کرد. مثل اینکه امروز در کشورهای غربی بحث هولوکاست را ممنوع کردند و نمی‌گذارند کسی راجع به آن تحقیق و پژوهش کند درحالی که مدعی حقوق بشر هستند. اگر راست می‌گویید اجازه دهید این موضوعات روشن شود اما اجازه دهند مردم بدانند واقعیت چه بوده است. 

وی ادامه داد: مسلمانی که هویت مسلمانی خود را فراموش کند و نداند جبهه استکبار و رژیم صهیونیستی، دشمن تمام مسلمانان است و بگوید مسئله غزه برای غزه و مسئله لبنان مربوط به لبنان است، ارزشی ندارد و این مسلمان نیست بلکه مسلمانی این است که دل در گرو تمام دنیای اسلام داشته باشیم. دشمن یکی از کشورهای اسلامی، دشمن عالم اسلام است، نه اینکه صرفاً دشمن سراغ فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه رفته است. رژیم صهیونیستی برای تمام عالم اسلام، برنامه دارد اما قطعاً موفق نخواهد شد. 

معاون اول دادستان کل کشور  با تأکید بر اینکه مسلمانان باید این دشمن مشترک را بشناسند، اظهار کرد: هدف دشمن سیطره کامل بر مسلمانان و خاورمیانه و حفظ آقایی خود است؛ چرا متوجه نمی‌شویم؟ ما باید دشمن را بشناسیم و در کنار عبادت و اطاعت خدا، به دنبال دشمن‌شناسی برویم. شهید سید حسن نصرالله در جایی که باید تهجد و عبادت می‌کرد و در آنجا که باید مقاومت و ایستادگی می‌کرد. این هوشیاری مکتب اسلام است لذا ما هم باید اینگونه باشیم. باید مراقب دشمن باشیم و نگوییم لبنان و غزه فرسنگ‌ها از ما فاصله دارد، ما همه در جهان اسلام با هم، یکی هستیم.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه ما باید دشمن، موقعیت و اهداف دشمن را بشناسیم، تصریح کرد: برای موفقیت در این عرصه نیز باید از اختیارات مکتب اسلام و موقعیت ژئوپلیتیک خود استفاه کنیم تا از محور مقاومت و کیان کشور حفاظت کنیم. 

وی در ادامه سخنانش به عملیات وعده صادق 1 و ۲ و پرتاب موشک‌هایی که مرهون تفکر انقلابی و شهید تهرانی‌مقدم، است، اشاره کرد و گفت: این پرتاب‌های موفق باعث شد تا ایران اسلامی اینگونه بدرخشد. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما اقداماتی به موقع و حساب شده، انجام خواهیم داد و در آن نه تعلل خواهیم کرد و نه شتاب‌زده عمل می‌کنیم. 

معاون اول دادستان کل کشور بیان کرد: از روزی که طوفان‌الاقصی شروع شد و جنایتکاران اینگونه اقدامات جنایتکارانه خود را آغاز کردند، تمام ارکان نظام اسلامی ایران به میدان آمدند و نسبت به محکومیت این رژیم در مجامع بین‌المللی اقدامات لازم انجام شد. دادستان کل کشور با شرکت در جلسه‌ اعضای بریکس به تشریح ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی و هم به حمایت از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی پرداخت و رئیس قوه قضائیه نیز به پشتیبانی مقاومت با دقت کارها را پیش می‌برند. 

حجت‌الاسلام موسوی در پایان با تأکید بر اینکه قطعاً این موضوع به نفع اسلام و مسلمین خاتمه پیدا خواهد کرد، گفت: مردم ایران اسلامی، دشمن و اهداف آن را خوب می‌شناسند و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و هر آن آماده دفاع از کیان جمهوری اسلامی و مقاومت هستند و هر چه زودتر شاهد اضمحلال این رژیم کودک‌کش خواهیم بود. 

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا