آخرین اخبار

تجارت الکترونیکی ایران چقدر است؟ | تجارت الکترونیکی ایران در رتبه دوم منطقه



تجارت الکترونیکی ایران چقدر است؟ | تجارت الکترونیکی ایران در رتبه دوم منطقه

به گزارش همشهری آنلاین، امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت در نشست خبری روز ملی تجارت الکترونیکی افزود: سال گذشته رشد ۷۴ درصدی در بخش تجارت الکترونیکی را شاهد بودیم و به عدد ۳۲۰۰ همت رسیدیم که ارزش دلاری آن نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار است و نشان می‌دهد ایران در منطقه خاورمیانه از وضعیت خوبی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه چشم‌اندازی تجارت الکترونیکی ایران تحقق رقم ۹۰۰۰ همت در ۵ سال آینده است، گفت: باید فرصت‌های پیش رو را به شکل بهتری دنبال کنیم. در سال ۱۴۰۳ و سال‌های پیش‌رو، تمرکز ما حضور اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در بازارهای سنتی است. سال گذشته فروش خودرو طلا را در بستر برخط آغاز کردیم. امسال نیز در نظر داریم قواعد فروش ملک در فضای مجازی را تدوین و بستر آن را فراهم کنیم.

به گفته کلاهدوزان، ایران در حوزه تجارت الکترونیکی پس از ترکیه در جایگاه دوم خاورمیانه قرار دارد و با توجه به ظرفیت‌های قابل‌توجه و رشد روزافزون فعالیت الکترونیکی کسب‌وکارها، ایران همچنان می‌تواند مسیر ترقی را بپیماید.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با یادآوری اینکه ۲۴ مهرماه، روز ملی تجارت الکترونیکی است، گفت: امسال مراسم روز ملی تجارت الکترونیکی با تمرکز بر معرفی کسب‌وکارهای این حوزه و تقدیر از شرکت‌های برتر تجارت الکترونیکی برگزار خواهیم کرد.

او ادامه داد: در سال‌های قبل، تقدیر از شرکت‌های برتر محدود به برخی فعالیت‌ها بود؛ اما امسال ۱۲ حوزه مانند موبایل، وسایل نقلیه، صنایع خلاق، پوشاک، حمل‌ونقل، سلامت، گردشگری، بازی و سرگرمی، خریدوفروش مربوط به طلا و جواهر، آموزش برخط فعالیت را مدنظر قرار داده‌ایم.

کلاهدوزان با اشاره به اینکه در سال نخست اجرای برنامه هفتم هستیم، گفت: امسال یک پنل ویژه درباره تجارت الکترونیکی و برنامه هفتم در نظر گرفته‌ایم تا ببینیم چگونه شرکت‌های اقتصاد دیجیتال می‌توانند در برنامه هفتم توسعه مؤثر باشند و به تحقق اهداف تعیین شده در این برنامه کمک کنند.

او بخش دوم رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی در هفته آتی را رویداد جوانه‌ها عنوان کرد که امسال تمرکز آن بر کسب‌وکارهای جوانی با عمر کمتر از ۲ سال خواهد بود و ۲۰۰ تیم در حوزه‌های مختلف وارد میدان شده‌اند و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کلاهدوزان همچنین از ارائه گزارش ۶ ماهه تجارت الکترونیکی در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: ما از سال گذشته علاوه بر گزارش سالانه که از قبل منتشر می‌شد، گزارش ۶ ماهه را نیز منتشر می‌کنیم.

به گفته او، گزارش ۶ ماهه امسال از تداوم رشد مطلوب حوزه تجارت الکترونیک حکایت دارد.

کلاهدوزان، معرفی نخستین کارگزاران اینماد و مبادله توافق‌نامه‌های اینماد هم ازجمله رویدادهای مراسم روز ملی تجارت الکترونیکی در ۲۴ مهر ۱۴۰۳ عنوان کرد.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا