اقتصاد کلاناقتصادی > اقتصاد کلان

فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش خواهد داد؟



فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش خواهد داد؟

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو اظهار کرد احتمال یک یا ۲ کاهش نرخ بهره تا پایان سال میلادی ۲۰۲۴ وجود دارد.

به گزارش ایسنا، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو تاکید کرد کاهش ۵۰ واحدی در ماه سپتامبر نشان‌دهنده اندازه کاهش‌های آتی نیست و فدرال رزرو به نظارت بر داده‌های دریافتی ادامه خواهد داد.

دالی گفت از تصمیم فدرال رزرو در ماه سپتامبر به‌عنوان ارزیابی مجدد ضروری و برای جلوگیری از تشدید بیش از حد بازار کار به‌طور کامل حمایت می‌کند و مطمئن است که تورم در مسیر رسیدن به هدف ۲ درصد قرار دارد و اقتصاد در اشتغال کامل است.

صورتجلسه آخرین نشست سیاستی کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده (FOMC) نشان داد در حالی که اکثریت قابل توجهی از کاهش ۵۰ واحدی (bps) در نرخ وجوه فدرال حمایت کردند اما برخی از اعضا بر این باور بودند که ۲۵ واحد با مسیر تدریجی عادی‌سازی سیاست سازگارتر خواهد بود.

پیش‌بینی کارکنان در نشست سپتامبر این بود که اقتصاد ثابت باقی بماند و رشد تولید ناخالص داخلی واقعی تقریبا مشابه پیش‌بینی جلسه ماه جولای باشد اما نرخ بیکاری کمی بالاتر بود. اگرچه رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه دوم قوی‌تر از انتظارات بود.

نتایج این گزارش نشان داد پیش‌بینی رشد اقتصادی در نیمه دوم سال جاری تا حد زیادی در واکنش به شاخص اخیر بازار کار ضعیف‌تر از حد انتظار بوده است.

تقریبا همه شرکت‌کنندگان موافق بودند که ریسک‌های صعودی برای تورم کاهش یافته است، در حالی که اکثریت خاطرنشان کردند خطر تاثیرات منفی بر اشتغال افزایش یافته است.

چندین شرکت‌کننده نیز خاطرنشان کردند کاهش محدودیت‌های سیاستی «خیلی زود یا خیلی زیاد» می‌تواند پیشرفت حاصل از کاهش تورم را متوقف یا معکوس کند.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا