اجتماعی > محیط زیست

استفاده از پهپاد چه تاثیری بر حفاظت از محیط زیست دارد؟



استفاده از پهپاد چه تاثیری بر حفاظت از محیط زیست دارد؟

رئیس یگان حفاظت محیط زیست به تلاش برای تشکیل یگان پهپادی اشاره کرد و گفت: از اهداف مهم این کار کاهش درگیری محیط‌بانان با متخلفان است.

سرهنگ جمشید محبت خانی درباره آخرین وضعیت تجهیزات محیط‌بانان اظهار کرد: ما در دو حوزه کار را برای محیط بانان دنبال می‌کنیم؛ یکی مشارکت مردم در حفظ محیط زیست و کار فرهنگی است که تاکنون موثر بوده است. با این گونه اقدامات امیدواریم درگیری بین محیط بانان و متخلفان کمتر شود. در بسیاری از مناطق متخلف قبل از ورود محیط بان از ترس مردم و مدافعان محلی اقدام غیرقانونی انجام نمی‌دهد.

او  حوزه دوم را تامین تجهیزات جدید برای محیط بانان ذکر کرد و گفت: طی دو سال اخیر متناسب با بودجه‌مان به‌تدریج محیط‌بانان را تجهیز کرده‌ایم و تا دو سه سال آینده صددرصد محیط بانان را تجهیز خواهیم کرد. تا حد توان باید ارتکاب جرایم محیط زیستی را برای متخلف سخت‌تر کنیم. امکانات نوین مانند پهپاد و کوادکوپر را در برخی از استان‌ها داریم و استفاده از این گونه تجهیزات را باید گسترش بدهیم.

محبت‌خانی اضافه کرد: ما قصد داریم یک یگان پهپادی آموزش دیده را در اختیار داشته باشیم. طی دو سال گذشته ۳۰ درصد از مناطق چهارگانه به پهپاد، کوادکوپتر و دوربین‌های مداربسته مجهز شده‌اند. ۷۰ درصد باقی مانده را طی دو سال آینده باید تجهیز کنیم تا درگیری‌های فردی را به حداقل برسانیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: وقتی متخلفان بدانند که دوربین‌های مداربسته و پهپادها منطقه را زیر نظر دارند، شاید اصلا وارد منطقه نشوند. این اقدامات منجر به کاهش درگیری‌ها بین متخلفان و محیط بانان خواهد شد. ضمن این‌که ارتقا در عملکرد هم باید داشته باشیم. البته ممکن است امکان استفاده از تجهیزات نوین در برخی مناطق وجود نداشته باشد. در این شرایط محیط بانان در آن مناطق حاضر خواهند شد.

محبت‌خانی در پایان درباره آخرین وضعیت خرید خودروهای محیط بانی گفت: با خانم شینا انصاری – رییس سازمان حفاظت محیط زیست – صحبت کردم و او هم موافق دنبال کردن این موضوع است. ما هم کمبود نیروی انسانی داریم و هم نیازمند به خرید خودرو هستیم و هم بحث اضافه کار محیط‌بانان مطرح است که به‌طور کامل پرداخت نمی‌شود. بودجه لازم را باید بتوانیم تامین کنیم تا تمام مشکلاتمان حل شود.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا