آخرین اخبار

اتحاد دولت‌های اسلامی برای قطع دسترسی‌های ترانزیتی رژیم صهیونیستی


اتحاد دولت‌های اسلامی برای قطع دسترسی‌های ترانزیتی رژیم صهیونیستی

میرهادی رهگشای، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ضرورت قطع همکاری‌های اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم اشغالگر قدس گفت: علاوه بر تنش‌های نظامی که اخیراً برقرار بوده و خود به نوعی به معنای بازدارندگی به حساب می‌آید و مانع زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود،باید شریان‌های اقتصادی این رژیم قطع شود.

وی افزود: افکار عمومی و دولت‌های اسلامی باید به این باور برسند که قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی امری لازم و ضروری است و توجه به این مقوله هم از شدت وحشی‌گری رژیم صهیونیستی خواهد کاست و هم تأمین‌کننده امنیت منطقه و دیگر کشورهای اسلامی خواهد بود. 

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: شلیک موشک به اراضی اشغالی اثرگذار است ولی قطع شریان‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی اثرگذاری بیشتری در پی دارد و لذا باید در یک برنامه بلندمدت آن را پیگیری کرد. 

نقش افکار عمومی در پیشبرد پروژه قطع شریان‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی

رهگشای گفت: از دو زاویه این هدف قابل دستیابی است؛ یک سطح مربوط به بازرگانان بخش خصوصی و مردم است و اینها تا آنجایی که می‌توانند باید منافع کوتاه‌مدت تجاری خود را به خاطر منافع و اهداف بالاتر کنار بگذارند و در این راستا اقدام کنند. همچنین ضرورت دارد در این عرصه گفتمان‌سازی شود، کارهای رسانه‌ای صورت گیرد و افرادی که دسترسی دارند و بازرگانان مطرحی هستند درباره این موضوع به خوبی توجیه شوند. به طور کلی مردم باید تلاش کنند تا افکار عمومی کشورهای اسلامی را که با این رژیم روابط اقتصادی دارند مجاب به قطع همکاری‌های اقتصادی سازند.

وی با بیان اینکه اگر افکار عمومی و تجار مجاب به همراهی و همکاری در این زمینه شوند و منافع کوتاه‌مدت را رها کنند قطعاً روی دولت‌ها هم اثرگذار خواهد بود، اظهار کرد: شاید در مرحله اول گفته شود به هر حال دولت‌ها تعهدات قانونی و وابستگی‌هایی دارند ولی اگر افکار عمومی به سمت‌وسویی که گفته شد حرکت کند و تمایل به عدم همکاری‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را نشان دهد قطعاً دولت‌ها را هم پای کار خواهد آورد.

کارشناس مسائل اقتصادی تأکید کرد: وقتی دولت‌ها پای کار بیایند قطعاً گام‌های جدی‌تر در جهت قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی برداشته خواهد شد و اتفاقات خوبی در زمینه صادرات، واردات، توریسم و سرمایه‌گذاری رخ خواهد داد و پس از مدتی شرایط اقتصادی برای رژیم صهیونیستی سخت‌تر می‌شود.

اتحاد کشورهای مسلمان برای قطع دسترسی ترانزیتی رژیم صهیونیستی

رهگشای با بیان اینکه کشورهای اسلامی کمتر از ده درصد تجارت خارجی رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند، گفت: اکثر مراودات تجاری این رژیم با اروپا، آمریکا و شرق آسیاست اما نکته مهم و اثرگذار آن است که رژیم صهیونیستی برای ترانزیت نیازمند همکاری با کشورهای همسایه خود و دیگر کشورهای اسلامی است که اگر این کشورها در این حوزه اجازه ترانزیت به رژیم صهیونیستی را ندهند قطعاً شرایط برای این رژیم سخت خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر این شیوه به درستی پیش رود به جرئت می‌توان گفت رژیم صهیونیستی وارد تحریم اقتصادی خواهد شد و اثرگذاری قابل توجه به دنبال دارد. به طور کلی باید تجارت را با رژیم صهیونیستی قطع و منافع بلندمدت را قربانی منافع کوتاه‌مدت نکرد و در نهایت به رژیم صهیونیستی اجازه استفاده از جغرافیای سرزمینی کشورهای مسلمان داده نشود. 

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا