آخرین اخبار

چرا این مدل از مرسدس بنز مشتری ندارد؟


به گزارش همشهری آنلاین، خودروهای برقی مرسدس‌بنز دوران خوبی را سپری نمی‌کنند. این شرکت به تازگی آمار فروش محصولات خود در ایالات متحده را برای سه ماهه سوم گزارش کرده که نشان می‌دهد فروش EQB، EQE و EQS دوباره کاهش یافته است.

فروش این سه مدل برای سه ماهه سوم سال جاری، حدود ۴۲ درصد (از ۹۹۸۴ دستگاه فروخته شده در سال گذشته به ۵۷۶۹ دستگاه در سال جاری) کاهش یافت. اوضاع برند برقی EQ خوب نیست.

براساس گزارش motor۱، مدل EQS بدترین فروش را داشته و ۵۰ درصد فروش خود را در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته از دست داده است. فروش مدل EQB در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ نسبت به سه ماهه دوم افزایش یافت، اما همچنان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. فروش EQE و EQS نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

چرا این مدل از مرسدس بنز مشتری ندارد؟

این اعداد نشان می‌دهند که مرسدس بنز برای رقابت در بازار پررونق خودروهای برقی ایالات متحده، چالش‌هایی پیش رو دارد. اگرچه این برند دارای سابقه طولانی و خوبی است، اما ممکن است برای جذب مشتریان به مدل‌های برقی خود نیاز به ارائه محصولات رقابتی‌تر و جذاب‌تر داشته باشد.

با توجه به اینکه بازار خودروهای برقی در ایالات متحده به سرعت در حال رشد است، انتظار می‌رود که مرسدس بنز در آینده نزدیک، تغییراتی در استراتژی خود ایجاد کند تا بتواند با رقبایی مانند تسلا رقابت کند.

با وجود این خودروهای زیان‌ده، فروش کلی مرسدس نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۲۳، ۱۱ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل گستردگی مدل‌های SUV این خودروساز است.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا