آخرین اخبار

طوفان‌الاقصی؛ تابوشکنی از افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی + صوت


طوفان‌الاقصی؛ تابوشکنی از افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی + صوتمحمد ناظمی اردکانی، دبیرکل جامعه اسلامی مدیران و وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت نهم در گفت‌وگو با ایکنا، به تحلیل تغییر معادلات منطقه یک سال پس از طوفان‌الاقصی و وضعیت رژیم صهیونیستی و محور مقاومت پرداخت و گفت: این روزها سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی است، بهترین تعریفی که می‌توان از این عملیات ارائه داد این است که طوفان‌الاقصی عملیات بسیار راهبردی برای فلسطینیان و حماس بود که توانستند طی این سال‌ها به اجرا درآورند. 

کارشناس مسائل سیاسی با این عملیات برای نخستین بار درون سرزمین‌های اشغالی انجام شد، افزود: این عملیات به صورت تهاجمی، برق‌آسا و غافلگیرانه انجام شد و این درست در مقابل راهبردهایی بود که همواره اسرائیل مدعی اجرای آن بود. 


بیشتر بخوانید: 


وی به لطمه شدید و حیثیتی سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در این عملیات، حماس توانست تعداد بسیاری از اسرائیلی‌ها را به اسارت بگیرد و در کنار آن به بخشی از مرکز اطلاعاتی اسرائیل دست پیدا کند که بسیار پر اهمیت بود و هنوز از این اطلاعات استفاه می‌شود.

ناظمی اردکانی درباره برخی تحلیل‌ها درباره هزینه‌های این عملیات برای مردم غزه گفت: هزینه‌ای که طوفا‌ن‌الاقصی در برداشت به ظاهر 42 هزار شهید است، اینکه می‌گوییم به ظاهر چون دستاوردی که فلسطینی‌ها، حماس و ملت قهرمان غزه از این عملیات کسب کردند به این هزینه می‌ارزد و امروز ماهیت رژیم اشغالگر قدس برای همه جهانیان آشکار شده است. 

ماهیت پلید و سفاک اسرائیل

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با اشاره به ماهیت پلید، سفاک و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها و برگزاری تجمعات و تظاهرات‌ حمایت از فلسطین در نقاط مختلف جهان، اظهار کرد: امروز اگر در جای جای جهان مردم به حمایت از فلسطین به خیابان می‌آیند و اعتراض می‌کنند به دلیل فاش شدن ماهیت پلید رژیم صهیونیستی است. 

وی ادامه داد: امروز در همه جهان خشم و نفرت علیه رژیم صهیونیستی به وجود آمده است و آحاد مردم فلسطین چه در غزه و چه در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی، احساس حیات، وجود داشتن، پیروزی و آزادگی می‌کنند. در واقع مردم فلسطین پس از طوفان‌الاقصی شکسته شدن قفس اسارت این سال‌ها را احساس می‌کنند. 

ناظمی‌ اردکانی با تأکید بر اینکه پس از طوفان‌الاقصی انسجام و هماهنگی محور مقاومت تقویت شد، تصریح کرد: با این عملیات همبستگی بین لبنان، عراق، سوریه، ایران و یمن و تمام رزمندگان صف اول مبارزه با رژیم صهیونیستی، شکل گرفت و نکته مهم اینکه روند عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی و  اسلامی، کاملا متوقف شد. 

وی با بیان اینکه در آخرین مرحله قبل طوفان الاقصی عادی‌‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان درحال پیش‌روی و امضا بود، بیان کرد: اسرائیل با عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و اسلامی به راحتی می‌توانست بر غزه تسلط پیدا کرده و حماس را خلع سلاح کند همانطور که کرانه باختری را خلع سلاح کرده است به نحوی که فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی، حتی سلاح سرد در اختیار ندارند. از سوی دیگر اسرائیلی‌ها بالغ بر 70 سال است که سرزمین فلسطینیان را اشغال کرده‌ و آنها را از خانه‌هایشان بیرون می‌کنند و هنگامی که هر فرد فلسطینی در این سرزمین‌ها اعتراضی می‌کند، او را دستگیر، زندانی و شکنجه می‌کنند. در حقیقت 70 سال فلسطینیان گرفتار چنین رژیم سفاک و بی‌رحمی بوده و هستند که با وجود بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین و خانه‌ها، بازهم دست از سر آنها بر نمی‌دارد. 

طوفان الاقصی؛ اوج شهامت

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه طوفان الاقصی اوج شهامت، فداکاری و ابتکار نظامی فلسطینی‌ها بود، گفت: طوفان‌الاقصی یک تابوشکنی از رژیم صهیونیستی به وجود آورد و اثبات کرد این رژیم شکست‌پذیر است و امروز شاهد شکست‌پذیری این رژیم هستیم. روز به روز که از طوفان‌الاقصی فاصله می‌گیریم بیشتر ایمان می‌آوریم به اینکه این اقدام یک عملیات راهبردی و پیروزمندانه بود. 

وی بیان کرد: فراموش نمی‌کنیم دیروز فلسطینی‌ها و مردم غزه با سنگ و چوب از خود دفاع می‌کردند و به اسرائیل هجمه می‌بردند اما امروز موشک و پهپاد در اختیار دارند. امروز پس از طوفان‌الاقصی، اسرائیل در محاصره نظامی و اقتصادی قرار گرفته است. 

ناظمی‌ اردکانی با بیان اینکه هزینه‌هایی که در لبنان می‌دهیم به دستاوردها می‌ارزد، ابراز کرد: درست است که علامه سید حسن نصرالله این مجاهد کبیر و تعدادی از فرماندهان حزب‌الله به شهادت رسیدند ولیکن این هزینه از این جهت مهم است که لبنان در دفاع از مردم غزه و همچنین در دفاع از خود، قیام کرده است. عملیات نظامی در مرزهای بین لبنان و سرزمین‌های اشغالی، تنها جایی است که رژیم صهیونیستی می‌تواند نفوذ پیدا کند. در گذشته رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را متصرف شد اما حزب‌الله، جنوب لبنان را از چنگ آنها بیرون آورد. اسرائیل می‌توانست پس از تصرف غزه، سرزمین‌های جنوب لبنان را مجدداً تصرف کند اما آنجا با فرماندهی سیدحسن نصرالله، شجاعت، ابتکارات، باهوشی و فداکاری ایشان و ایجاد تشکیلات برای حزب‌الله در دفاع از مردم غزه، علیه دست‌درازی اسرائیل به جنوب لبنان وارد شدند و لذا این هزینه‌ها می‌توانست قابل پیش‌بینی باشد. 

تلخی از دست دادن فرماندهان و سیدحسن نصرالله

وی ادامه داد: البته از دست دادن فرماندهانی چون سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان که عمری را در صحنه جهاد سپری کردند، تلخ و سخت است ولیکن امروز جنگی که درگرفته است فقط با یک پادگان نظامی به نام اسرائیل نیست. امروز آمریکا، غرب و ناتو وارد این جنگ شده‌اند و رویارویی اصلی محور مقاومت با ناتو است. ناتو تمام ظرفیت نظامی‌ و آخرین فناوری‌های نظامی و اطلاعاتی  خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و عمدتاً نیز با نیروی هوایی‌ عمل می‌کنند و منازل، بیمارستان‌ها و مدارس را بمباران می‌کنند و اهداف غیرنظامی را به خاک و خون می‌کشند.  

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حملات اخیر جبهه مقاومت و حزب‌الله پس از جمعه نصر و وعده صادق 2 نشان‌دهنده دمیده شدن روح تازه بر آنهاست، اظهار کرد: معتقدیم که خون شهید هیچ‌گاه بی‌اثر نمی‌شود بلکه روز به روز اثرش بیشتر می‌شود و شهادت حیات می‌آورد چرا که خون بر شمشیر پیروز است. بسیاری از کودکان، افراد سالخورده و جوانان در غزه به شهادت رسیده‌اند و تعداد آنان اینک پس از بیش از یک سال از عملیات طوفان‌الاقصی به بیش از 42 هزار شهید رسیده است اما خون این شهدا قطعا یک طوفان و سیلی خواهد شد که نه تنها رژیم صهیونیستی، بلکه حامیان اسرائیل را از بیخ و بن، برخواهد انداخت و خون‌های شهدای والامقامی چون شهید سیدحسن نصرالله، شهید مغنیه، شهید هنیه، شهید نیلفروشان و شهید سلیمانی روزی بنیان نظام سله و استکبار را خواهد لرزاند.

ایران به رژیم صهیونیستی بلوف نمی‌زند

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی تمام امت اسلامی را بیدار کرد و حیات بخشید، ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی به دستور سردمداران آمریکایی انجام شد و به نوعی خشم و نفرت جهانیان را نسبت به رژیم آمریکا برانگیخت. بعد از وعده صادق 1 که برای نخستین بار ایران در قبال زدن کنسولگری خود در سوریه، رودروی مستقیم رژیم صهیونیستی قرار گرفت، اسرائیل حواسش را جمع کرد که ایران می‌تواند هر نقطه‌ای از اسرائیل را مورد اصابت موشک‌ قرار دهد. در وعده صادق 2، حجم آتش بالا بود و رژیم صهیونیستی متوجه شد اگر امروز ایران می‌گوید دست از پا خطا کنید، بیروت و حیفا را با خاک یکسان می‌کنم، می‌تواند و این یک شعار نیست. هنگامی که در 10 دقیقه بسیاری از نقاط حساس نظامی، امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل مورد اصابت موشک‌های جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد یعنی ایران به حرفی که می‌زند عمل می‌کند. 

ناظمی اردکانی بیان کرد: پس از عملیات وعده صادق 2، رژیم صهیونیستی واقعاً گیج و مبهوت مانده و هنوز قادر به تصمیم‌گیری نیست تا از خود دفاع کند. در واقع رژیم صهیونیستی علیرغم همه امکانات و تجهیزات نظامی و با اینکه دستش بر ماشه بود و می‌توانست شلیک کند اما به جهت اینکه گیج و مبهوت مانده، نتوانسته تصمیمی اتخاذ کند. رژیم صهیونیستی همواره از فرسایشی شدن جنگ به ویژه با ایران، واهمه دارد و می‌داند به طور قطع و یقین در کوتاه‌ترین زمان ممکن از پا درخواهد آمد.  

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نماز جمعه تاریخی نصر افزود: در جمعه نصر شاهد عظمت شکوه مردم از یک طرف و از طرف دیگر عظمت شکوه حضور رهبر فرزانه انقلاب و مسئولان نظام بودیم. همه آمده‌ بودند جز آنهایی که دستشان بر ماشه بود. عظمت آماده بودن برای رزم و شهادت در جمعه نصر نمایان بود. مقام معظم رهبری با تمام خانواده و نوه‌ها حضور پیدا کرده بودند البته از طرف دیگر احتیاط‌های لازم صورت گرفته بود و امکانات پدافند لیزری که در اختیار داریم برای نخستین بار استفاده شده بود تا دشمن نتواند از طریق پهپاد و سایر موارد صدمه و آسیبی بزند. 

ناظمی اردکانی در پایان با تأکید بر ماندگاری عظمت نماز جمعه نصر در تاریخ، گفت: این عظمت فراموش‌ناشدنی است و دشمن متوجه شد در ایران مردم یکپارچه، متحد و آماده رزم و شهادت هستند. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا