استان ها > آذربایجان شرقی

برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی حافظ در بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی



برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی حافظ در بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی به مناسبت روز ملی بزرگداشت حافظ، نشست تخصصی حافظ پژوهی در آذربایجان، از سوی بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

طاهری خسروشاهی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: در این مراسم علمی که به مناسبت روز بزرگداشت حافظ برگزار می شود، جمعی از صاحب‌نظران حوزه ادبیات فارسی و حافظ پژوهان سخنرانی خواهند کرد و به تبیین دیدگاه‌های خود درباره حیات حافظ و عصر او و بررسی انتقادی شعر حافظ خواهند پرداخت.

وی افزود: آذربایجان به‌عنوان یکی از کانون های محوری ترویج شعر و ادب در تاریخ ادبیات ایران، در طول هفتصد سال گذشته، یکی از مراکز ادبی تحقیق درباره شعر حافظ بوده و در سالهای اخیر، محققان برجسته ای چون مرحومان سلیم نیساری از ارسباران و دکتر منوچهر مرتضوی از خطه مرند و مرحوم دکتر رشید عیوضی از تبریز، در تببین شعر و اندیشه و ذهن و زبان حافظ نقش داشته اند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی افزود: بر اساس منابع تاریخی، نخستین چاپ و اولین تصحیح علمی دیوان حافظ در تبریز انجام گرفته که این مساله در نشست تخصصی بنیاد مورد کنکاش و نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی بنیاد ایران‌شناسی، طاهری خسروشاهی در پایان ضمن دعوت از همه شهروندان به ویژه علاقه مندان شعر و ادب و آثار حافظ جهت حضور در این نشست افزود این مراسم روز سه شنبه ۲۴ مهرماه از ساعت ۵ عصر در بنیاد ایران‌شناسی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا