آخرین اخبار

شهید نیلفروشان حق شراکت و رفاقت را برای سید مقاومت به جا آورد


شهید نیلفروشان حق شراکت و رفاقت را برای سید مقاومت به جا آورد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراسم تشییع پیکر سردار سرلشکر شهید عباس نیلفروشان که صبح امروز، سه‌شنبه 24 مهرماه، در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شد، با بیان اینکه حاج عباس عزیز؛ عالی‌ترین رتبه را دریافت کردی، بر تو مبارک باد، گفت: سرلشکر عزیز ما، قبولی تو، وفاداری تو در سربازی ولایت بر تو مبارک باد. آرزو می‌کردی در مبارزه با رژیم ستمگر و اشغالگر قدس صهیونیستی شهید شوی، آرزو می‌کردی در نجات فلسطین به شهادت برسی، بر تو مبارک باد. اجازه دهید بگویم، تو خوب رفیقی برای سیدحسن بودی. او تو را رفیق، شریک و پشتوانه خود معرفی کرد.

وی با تأکید بر اینکه تو چه زیبا حق شراکت و رفاقت را هم در میدان جهاد و هم مبارزه به جا آوردی، افزود: هنگامی که دیدی این سید بزرگوار و سید مقاومت تو را می‌خواهد و رهبرت، مقام معظم رهبری به تو می‌فرماید، برو، سر از جان نشناختی. دوستانی که از نزدیک در جریان هستند، می‌دانند به مجرد اطلاع از نظر مقام معظم رهبری و سید مقاومت، سر از پا نمی‌شناخت و در اوج درگیری‌ها و تنش به لبنان رفت. سیدحسن نیز چه خوب از تو استقبال کرد و تو چه زیبا تا آخر ماندی و رفیق نیمه راه نشدی و در شهادت نیز رفیق سیدحسن بودی؛ این شهادت بر تو مبارک باد. 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه شهادت‌ برای این سرداران و فرماندهان، یک آرزو است، اظهار کرد: دشمن این را بداند، آیا با این شهادت‌ها می‌خواهد آنها را عزادار کند و آنها را ناکام کند یا مکتبشان را از بین ببرد. اگر دشمن می‌خواهد فرماندهان را از میان بردارد، بداند از هر کدام از فرماندهان مثل حاج قاسم، شهید زاهدی، حاج عباس نیلفروشان سؤال کنید، تنها آرزوی شخصی تو چیست؟ می‌گویند شهادت. من شهادت می‌دهم که اینها به دنبال شهادت هستند و همه نگران هستند که از این نعمت و هدیه الهی محروم بمانند و همواره التماسشان به درگاه الهی، این است که از شهادت بهره‌مند شوند. 

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی تصریح کرد: اگر دشمن می‌خواهد مکتب آنها را متوقف کند، این را تجربه کرده‌، باز هم تجربه کن ما را بکش، ما زنده‌تر می‌شویم. ما را بکش، مقاومت جان بیشتری می‌گیرد. مکتب حاج عباس، حاج قاسم و سایر شهدا با شهادتشان زنده‌تر می‌شوند آیا این را تجربه نکردی؟! آیا امام حسین(ع) با شهادت زنده‌تر نشد؟! آیا مکتب حاج قاسم با شهادتش جهانی‌تر و نهادینه‌تر نشد؟! آیا نمی‌بینی امروز حزب‌الله و جبهه مقامومت را که با ایمانی راسخ‌تر، عزمی محکم‌تر و با قدرتی بیشتر  بر سر تو می‌زند و تا نابودی تو لحظه‌ای کوتاه نخواهند آمد.

وی ادامه داد: آری، گاهی، مجاهدان، رزمندگان و سنگرنشینان اسلام ناب بعد از عمری مجاهدت، تلاش و ایثار به اینجا می‌رسند. نوبت آن رسیده است که بزرگترین کار را برای ماندن دین انجام دهند و آن دادن جان و معامله با خداست. ما را از شهادت می‌ترسانید. ما خدا و قرآنی داریم که شهادت را معامله با خدا و هدیه الهی معرفی کرده و مکتب، ما را در پرتو این شهادت قرار داده است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه حاج عباس تو علمدار سیدحسن بودی، گفت: من به یاد دارم هنگامی که در معاونت عملیات سپاه فعالیت می‌کردی، هرگاه از جبهه مقاومت صحبت می‌شد سراسر وجودت محبت، ایثار، ایمان و جهاد بود. تو دانشمندی فرزانه، استادی شایسته در دانشگاه، رئیس دانشکده و هم رزمنده‌ای جانباز بودی. تو با حضور در دوران دفاع مقدس با حضور تلاش داشتی تا رزمنده‌ای گمنام باشی، تو در میدان فردی متخصص و توانمند؛ شخصیتی کم‌نظیر در عین دارنده روحی آرام بود، این شهادت بر تو مبارک. 

وی ادامه داد: در محضر این شهید از کربلا برگشته و زیارت کرده حرم امیرالمؤمنین(ع)، در معرض روح و جان این شهید والامقام، بر بزرگترین خواسته‌ات که ولایت‌مداری و فرمانبری مطلق از ولی امر مسلمین بود با تو پیمان می‌بندیم، تو خود جان بر سر این ولایت‌مداری دادی.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اظهار کرد: با تو پیمان می‌بندیم تا نابودی تمام ظلم و ظالمان، نابودی رژیم کودک‌کش و همه دشمنان انسانیت و تا برقراری پرچم حق بر تمام عالم و آماده کردن عالم برای نهضت ظهور هرگز لحظه‌ای از جهاد و مبارزه و سربازی رهبرمان دست بر نمی‌داریم. 

وی افزود: رهبر عزیز ما، مولای ما، فرمودید «من عزا دارم»؛ اما عزاداری از جنس حرکت، انقلاب، مبارزه حسینی و «سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ». مردم امروز در تشییع یکی از کسانی که به سربازی شما افتخار می‌کرد و بالاترین افتخار و درجه را برای خود سربازی ولایت می‌دانست، حاضر شدند. حاج عباس صرفاً فرمانده نبود بلکه تربیت کننده فرماندهان در دانشکده دافوس بود. 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: رهبر عزیزمان آخرین جمله ما این است، ما اهل کوفه و مدینه نیسیتم. ما با شما پیمان می‌بندیم تا زمانی که عباس‌ها، سرداران، فرماندهان شایسته دیگر هستند تا پایان جان برای نابودی ظلم و ظالم و اقامه نماز جمعه دوم به امامت شما در مسجد الاقصی با میلیون‌ها رزمنده دست از مبارزه برنخواهیم داشت. 

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه نماز جمعه اول، نمازی بی‌سابقه در عالم اسلام با حضور مقام معظم رهبری در جمعه نصر اقامه شد، گفت: از طرف همه شما به خانواده مؤمن، اصیل و بزرگوار شهید نیلفروشان، به رزمندگان و فرماندهان، به عزیزان نیروی قدس به جبهه مقاومت، وجود چنین مردان مقاوم و ایستاده‌ای را تبریک می‌گویم و از طرف آنها از شما برای خلق این حضور حماسی و اقدام شایسته تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا