کشاورزی و دامپروری

ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در تبریز



ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام شفیعی ظهر سه شنبه در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی تبریز عنوان کرد: عملکرد استان آذربایجان شرقی در حوزه کشاورزی باید به‌عنوان الگو برای سایر استان‌ها مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار نیز انتظارات بالایی از سازمان جهاد کشاورزی استان دارد، گفت: تکریم ارباب رجوع باید به‌صورت ویژه مورد توجه همه مدیران و کارکنان قرار گیرد.

شفیعی در ادامه، تقویت بخش خصوصی را مهم دانست و افزود: اتاق اصناف کشاورزی، نظام مهندسی و شرکت‌های تعاونی باید به‌عنوان حلقه واسط، نقش‌آفرینی کنند و در حوزه‌های آموزش و انتقال دانش نیز فعالیت کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین بر لزوم بازنگری و تغییر ساختار شرکت‌های تعاونی و تسریع در برنامه‌ریزی برای آن‌ها تأکید کرد.

وی به کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: باید این کشت به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد. همچنین رفع مشکلات بیمه‌ای کشاورزان در قراردادهای سال گذشته در حال پیگیری است.

شفیعی تأکید کرد: حمل کودهای خریداری شده باید سریع‌تر انجام شود و هرگونه تأخیر در این بخش قابل قبول نیست.

وی به موضوع نظارت بر داروخانه‌های گیاه‌پزشکی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شهرستان تبریز بیشترین تعداد این داروخانه‌ها را دارد و بازدیدهای منظم از آنها باید صورت گیرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، به لزوم توجه به مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران در پروژه‌های گلخانه‌ای اشاره و در ادامه بر جدیت در حوزه امور اراضی و اجرای احکام صادره تغییر کاربری‌های غیرمجاز تأکید کرد.

شفیعی همچنین خواستار تهیه فلوچارتی برای روان‌سازی مراحل کار در حوزه‌های آب و خاک و امور اراضی شد و گفت: زمان‌بندی دقیق برای هر مرحله تعریف شود.

وی افزود: صدور مجوزهای صنایع تبدیلی باید به تدریج به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار شود. همچنین در حوزه مجوزهایی که نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر می‌کند باید فلوچارتی با زمان‌بندی مشخص تهیه شود تا مراجعان از روند کار مطلع باشند.

شفیعی در پایان بر لزوم ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در تبریز تأکید کرد و گفت: این پروژه باید با کار کارشناسی دقیق و به صورت حتمی در مرکز استان اجرایی شود چرا که یک نیاز ضروری در استان است.



منبع :مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا