آخرین اخبار

وداع باشکوه تهرانی‌ها با پیکر سردار شهید نیلفروشان


وداع باشکوه تهرانی‌ها با پیکر سردار شهید نیلفروشان

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تشییع پیکر سردار شهید عباس نیلفروشان، از ساعت 9 صبح امروز با ورود پیکر شهید نیلفروشان به جایگاه و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در میدان آیینی امام حسین (ع) تهران آغاز شد. 

در ادامه سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط رزم‌نوازان سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ به اجرا درآمد. 

جمعیت زیادی از مردم تهران از دقایقی پیش از شروع رسمی مراسم در میدان امام حسین(ع) و خیابان‌های اطراف حضور پیدا کرده‌ بودند.

در این مراسم علاوه بر خانواده شهید نیلفروشان، مسعود پزشکیان؛ رئیس‌جمهور، سردار اسماعیل قاآنی؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار حسین سلامی؛ فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی؛ نماینده ولی فقیه در سپاه، سردار علی فدوی؛ جانشین فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه، محمد مخبر؛ مشاور و دستیار رهبر معظم انقلاب، محسن حاجی‌میرزایی؛ رئیس دفتر رئیس‌جمهور و نماینده جنبش انصارالله یمن در تهران نیز حضور داشتند.

وداع باشکوه تهرانی‌ها با پیکر سردار شهید نیلفروشان

در بدو ورود سردار قاآنی به محل مراسم، مردم با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به استقبال این سردار جبهه مقاومت رفته و خشنودی خود را از دیدار با سردار قاآنی اعلام کردند.

حضور سردار قاآنی در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان

مردم با تجمع کنار جایگاه عزاداری کرده و با اهدای شاخه‌های گل از پیکر شهید نیلفروشان استقبال کردند.

حاضران در مراسم با در دست داشتن پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، حزب‌الله و عکس‌های شهیدان سیدحسن نصرالله و نیلفروشان شعار «الله اکبر خامنه‌ای رهبر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. 

در ادامه مراسم گروه سرود دختران «مهر سوگند» به اجرای قطعاتی درباره طوفان الاقصی و آزادی قدس پرداختند.

پس از آن محمود کریمی و سیدمجید بنی‌فاطمه، از مداحان اهل بیت(ع) در رثای این شهید والامقام ذکر مصیبت و مداحی کردند. 

محمود کریمی در سخنان کوتاهی اظهار کرد: دشمن از یک جامعه یکدست می‌ترسد. الحق و الانصاف حرکت رئیس مجلس و موضع‌گیری‌های شفاف رئیس‌جمهور دیدنی و ستودنی بود. انشالله اتحاد بین مسلمین بیشتر شود.

در پایان مراسم نیز حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به ایراد سخنرانی پرداخت.

وداع باشکوه تهرانی‌ها با پیکر سردار شهید نیلفروشان

سپس پیکر شهید نیلفروشان با بدرقه مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور تهران و سردادن شعارهای حماسی و استکبارستیزانه به سمت میدان شهدا تشییع شد.

یادآور می‌شود پیکر شهید نیلفروشان که برای تشییع وارد عراق شده بود، شب گذشته پس از تشییع و طواف در شهر‌های نجف و کربلا وارد کشور شد.

مراسم وداع، فردا چهارشنبه، ۲۵ مهر در اصفهان و تشییع و خاکسپاری نیز در بعد از ظهر پنجشنبه ۲۶ مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهر امسال به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله «حاره حریک» در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ فروند جنگنده در آن واحد انجام و در آن از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود. در این حملات، مجاهدانی همچون سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار نیلفروشان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا